• Kakgumman

Kalas på dagis med fruktsallad?

På dagis "ska" det bjudas på nåt när barnen fyller. Sonen fyller snart 4 och vill ju bjuda som de andra. Men jag önskar bjuda på fruktsallad istället för glass/muffins eller dylikt.
    Hur mycket behövs till 16 barn och 4 vuxna?
    Recept någon?

• Svar på tråden Kalas på dagis med fruktsallad?
  • Gurkan

Blanda inte frukterna utan låt dem servera dem var för sig så alla barn kan ta vad de vill.
    Äpple, päron, banan, apelsin, melon, kärnfria vindruvor är frukter som är bra. Frysta hallon ger lite sås men ibland är de rejält sura!

• Cocarola

Inte ett recept, men ett festligt tips som brukar uppskattas av både stora och små:

köp en vattenmelon, och skär ut som en korg med handtag, använd ett kuljärn eller glasskopa för att gröpa ur den och använd del av innehållet i fruktsalladen som du naturligtvis serverar i korgen!

• kry

En förälder på vårt dagis hade gjort en jätte fin igelkott av frukt. En halv vattenmelon som låg med skalet uppåt, där hadde hon stuckit i fruktspett. Ett till varje barn ( å fröken). Jätte fin igelkott med ögon och allt. Rolig ide tycker jag, tänkte göra en liknade när det är dags för mina barn.

• Hopptossan

Haha! på vårt dagis serverar dom alltid fruktsallad när någon fyller år pga av hälsoskäl (vilket är bra) men barnen tycker det är jättetråkigt! Önskar dom kunde få en glass någongång istället...

Svar på tråden Kalas på dagis med fruktsallad?