Bidrottninggelé och Rosenrot
Tror ni att man kan äta både bidrottninggelé (Apiforce) och Rosenrot samtidigt, eller är det bättre att sikta in sig på en av dem?
Tror ni att man kan äta både bidrottninggelé (Apiforce) och Rosenrot samtidigt, eller är det bättre att sikta in sig på en av dem?
Jag äter båda plus folsyran då såklart.
Vart gravid på en gång, vet inte om det hjälpte men annars är jag ju typ hyperfertil eftersom jag tog ut min spiral en vecka innan. :)
Fick dock missfall förra veckan så nu börjar jag käka rosenroten och bidrottninggelekapslarna igen. :)
Lycka till!
Var förresten kvinnan i hälsokosten som tipsade. Men sen slutade jag med rosenroten och bidrottningen när jag testade positivt.
Tack för svar, ja då kanske det går bra.
Någon annan som testat båda samtidigt och blivit gravid?
(Eller fått ägglossning, ifall ni inte hade det innan?)
Rosenrot och folsyra käkar jag, men bidrottninggele? Vad är det? Ska det öka chanserna för en graviditet?? och var köper jag det i så fall?
Ja, det ska tydligen öka chanserna att få ägglossning - och därmed bli gravid.
Jag vet inte om det fungerar dock - har inte testat.
Jag har däremot testat Rosenrot två månader innan jag började med Pergotime, men det hjälpte inte... (Fast jag kände mig ju piggare, så det hade ju ändå andra positiva effekter även om jag inte blev gravid! :))
Det står ganska mycket om bidrottninggelé här på forumet. (Tror att det även kallas Royal Gelly...)
Finns att köpa på nätet eller i hälsokostaffärer.
Men bidrottninggelen är alltså mer om man inte får ägglossning? Då vet jag det.
Hoppas att rosenroten hjälper mig lite på traven iaf.
Bidrottninggele ska hjälpa till att får mer REGELBUNDEN ägglossning OCH att få ägget att fästa bättre.
Funkade som sagt för mig på första försöket och nu äter jag igen och hoppas det ska gå bättre denna gång. Inge mer missfall nu tack!
Jobbigt efter missfall är ju att man måste "leta rätt på sin ägglossning" och cykel igen... Den är som bortblåst eller så är jag redan gravid igen. Bara 20 dagar sedan mf iof men ändå. Hoppas kan man!