• sofie27

min 5 månaders urin luktar som jag aldrig bytt blöjan...luktar väldigt illa...råd?

ha en dotter på 5 månader. Hon ha varit gnällig ett par dagar vilket inte jag tyckt varit något som inte hör till. Kanske tänder då..
    Men nu idag så ha jag känt att hennes bloöja luktar så mycket urin. Stark doft. Känns på långt håll. Känner direkt när hon kissat i blöjan....Vad kan de va???

• Svar på tråden min 5 månaders urin luktar som jag aldrig bytt blöjan...luktar väldigt illa...råd?
  • suset
    sofie27 skrev 2009-08-17 22:01:26 följande:
    ha en dotter på 5 månader. Hon ha varit gnällig ett par dagar vilket inte jag tyckt varit något som inte hör till. Kanske tänder då.. Men nu idag så ha jag känt att hennes bloöja luktar så mycket urin. Stark doft. Känns på långt håll. Känner direkt när hon kissat i blöjan....Vad kan de va???
    Hon kan ha en infektion som gör att urinen luktar.
    Boka tid hos en läkare så ni får det utrett.
    Hade jag vart du skulle jag ha ringt på en gång och bokat tid.
  • AnnelieTyresö

Åh du har inte bytt blöjsort?

• giraffas

Diabetes. Min son hade de luktade jättestarkt urin och drack massor av vatten!!

• Syster C

diabetes låter långsökt. Behöver mer symtom än illaluktande urin för att läkare ska misstänka det....
    urinvägsinfektion eller någon anna infektion i kroppen som ger urinen annan lukt, verkar troligare.
    Har hon druckit/ätit som vanligt?

Iaf, ring vårdcentralen/ barnmottagningen imorgon så hon kan få lämna ett urinprov. Urinvägsinfektion på en sån liten skrutt är faktiskt inte så ovanligt.

Lycka till!

• giraffas

Syster C skrev 2009-08-24 04:13:36 följande:

diabetes låter långsökt. Behöver mer symtom än illaluktande urin för att läkare ska misstänka det....urinvägsinfektion eller någon anna infektion i kroppen som ger urinen annan lukt, verkar troligare.Har hon druckit/ätit som vanligt?Iaf, ring vårdcentralen/ barnmottagningen imorgon så hon kan få lämna ett urinprov. Urinvägsinfektion på en sån liten skrutt är faktiskt inte så ovanligt.Lycka till!
    Ringde bvc med de symptomen. Stark urinlukt och drack mycket vatten. Fick komma in samma dag för att ta ett blodsocker. Misstänkte inte själv diabetes utan trodde på förkylning att han var tjock i halsen som gjorde att han drack mycket.
  • hoppetossan23

Jag har faktiskt upplev de när jag bytte blöja till huggies. Där i luktade kisset jätte mycket! Så jag bytte tillbaka till libero och då känns inget!

• Syster C
    giraffas skrev 2009-08-24 10:25:30 följande:
    Syster C skrev 2009-08-24 04:13:36 följande:
    Ringde bvc med de symptomen. Stark urinlukt och drack mycket vatten. Fick komma in samma dag för att ta ett blodsocker. Misstänkte inte själv diabetes utan trodde på förkylning att han var tjock i halsen som gjorde att han drack mycket.
    Absolut, dricker barnen ovanligt mycket under en längre tid och kissar mycket så finns misstanke om diabetes, MEN nu handlar TS om en 5-månaders bebis. Ser inte att TS nämnt något om att hon är ovanligt törstig? Enbart att hon är kinkig och att kisset luktar illa. Första misstanken: Urinvägsinfektion eller pyelonefrit.

Din son var antagligen äldre än TS´ barn när han blev sjuk? Diabetes på barn under 3 års ålder är väldigt, väldigt ovanligt.
  • giraffas

Syster C skrev 2009-08-24 20:41:12 följande:

Absolut, dricker barnen ovanligt mycket under en längre tid och kissar mycket så finns misstanke om diabetes, MEN nu handlar TS om en 5-månaders bebis. Ser inte att TS nämnt något om att hon är ovanligt törstig? Enbart att hon är kinkig och att kisset luktar illa. Första misstanken: Urinvägsinfektion eller pyelonefrit.Din son var antagligen äldre än TS´ barn när han blev sjuk? Diabetes på barn under 3 års ålder är väldigt, väldigt ovanligt.
    Sonen var 2år när han debuterad och vet fler barn under 3 som debuterat. Och han hade ökad törst i 2 dygn.

Men strunt samma för hoppningsvis är de urinvägsinfektion. Har inte hört hur de gick för ts. Har du fått nå svar.
Svar på tråden min 5 månaders urin luktar som jag aldrig bytt blöjan...luktar väldigt illa...råd?