• Majan

Känner inget i magen v.17

Jag undrar om det är fler som jag? Jag känner inte så mycket av graviditeten längre? Jag mår precis som innan jag blev gravid förutom att jag kan äta mer och blir snabbt trött om jag står upp länge på samma ställe. Samt att jag är uppe och kissar varje natt. Jag har inte känt bebisen i magen och jag längtar verkligen, mitt första barn så jag har förstått att det kan ta till v.20.

• Svar på tråden Känner inget i magen v.17
  • Phlippan87

jag kände ingenting förens i v.20... och regelbundet har det inte varit förens nyligen (v.23 imorgon)

• Cremo

Helt normalt! Jag hade det precis som du, men i vecka 18-19 började det bubbla i magen.

Är nu i v 23 och har varit utsatt för dagliga kickorgier sedan barnet började märkas.

Håll ut!

• momster

Du behöver nog inte vara orolig, jag är med i vecka 17 eller 16+5 nu och väntar mitt andra barn och har inte kännt någåt annu. Med första har jag nått svagt minne av att jag kände redan vecka 16-18 men inte denna gång.
    Men förstår dig samtidigt för man vill ju känna den lilla så man vet att allt är bra.

• Dakota

Jag känner inte heller någonting, går in i vecka 19 på torsdag.
    Jätte frustrerande!

Lycka ~♥~ BF100120 ~♥~
  • Phlippan87

hur tidigt man känner beror ju en hel del på moderkakans placering... jag har den i framvägg och har som sagt, först nu, börjat känna mer regelbundet och kunnat vara säker på att det är bebis och inte bara gaser..
    och jag kan lova att när det väl kommer igång så går det fort. från ingenting till en hoppande mage på några veckor bara

• Majan

Åh, vad skönt att det fanns fler... Magen är ju stor och så men det känns som om man bara blivit tjock. Jag längtar verkligen till v.20.

• Virrpirr

Jag kände bebisen ordentligt runt vecka 22. Hade moderkakan i framkant.

• Glimra2

Jag är i v 18 och har inte heller känt något innefrån, MEN igårkväll när jag gick och la mig så hade jag handen på magen och då kände jag små sparkar , men det kändes ingenting inuti om ni förstår. Det kändes nästan som små nervryckningar på magen. Jätte häftigt{#lang_emotions_laughing} Så Majan, prova att känn utanpå magen om du inte känner nåt innuti.

• demira

Jag väntar mitt tredje barn nu och alla tre gångerna har jag känt bebisen sent i magen. Senare än v 17. Tyvärr är det nog bara att hålla ut och vänta tills du börjar känna, även om jag mycket väl förstår hur mycket du längtar. Hoppas du inte behöver vänta allt för länge :)

• joiy

jag är i vecka 19 nu och ja har börjat känna regelbundet nu hur den sparkar och lever rövare men kände första sparken ungefär vecka 15 men efter de kände ja inget förns i vecka 18 och då började ja verkligen känna så men innan de kände ja INGET inge illamående ingenting som kunde tyda på att ja va gravid. men nu känner man sparkarna så det är bara att vänta och känna efter rätt som det är så kommer de en spark hehe visserligen fatta ja inte först att de va bebis som sparka men när de börja bli regelbundet kan de inte va nått annat:)

• jamtlandsstårs

Hej tjejer här är en till i v 17 , har känt lite sedan v 13 mitt andra barn, men inga riktiga sparkar.. har ont i äggstockstrakten på höger sida nån mer som kännt så??

• kakdeg
    Glimra2 skrev 2009-08-18 12:40:50 följande:
    Jag är i v 18 och har inte heller känt något innefrån, MEN igårkväll när jag gick och la mig så hade jag handen på magen och då kände jag små sparkar , men det kändes ingenting inuti om ni förstår. Det kändes nästan som små nervryckningar på magen. Jätte häftigt Så Majan, prova att känn utanpå magen om du inte känner nåt innuti.
    Ja det där har jag undrat över; om man faktiskt kan känna rörelser med handen på utsidan men inte i magen?
  • reell

Jag kände inte heller ett smack i vecka 17, trots att RUL visade att jag hade moderkakan i bakvägg... Första "stora" buffen kände jag i vecka 21, och då både kändes det och syntes utanpå! Innan dess var det mest småbubbel som var svårt att avgöra vad de berodde på (gaser, nervryckningar?) Nu är det full rulle varje dag. Mest när jag ligger ner... Så det är bara att vänta - det kommer!

• Majan

Tack alla ni som svarat, känner fortfarande inget men ser helt klart gravid ut :) Oroar mig för MA men det är väl hyfsat ovanligt i v. 18.

• Phlippan87

oh ja, ma är ovanligt oavsett när i graviditeten och så pass sent är det väldigt ovanligt

Svar på tråden Känner inget i magen v.17