Du måste logga in för att svara i en tråd.

• NummerTvå0710

Ang schema (mdh)

Jag ska börja studera till lärare på mdh nu och har tagit ut schemat som ligger på deras hemsida.. Men vad sjutton betyder (grupprum) inom paranteser? Sitter man i en liten grupp i ett grupprum? Antar att det är obligatioriskt eftersom det står på schemat.. Seminarium och föreläsning förstår man ju var det betyder..
    Någon som kan hjälpa en förvirrad..:)

• Svar på tråden Ang schema (mdh)
  • juzze
    NummerTvå0710 skrev 2009-08-18 09:49:18 följande:
    Jag ska börja studera till lärare på mdh nu och har tagit ut schemat som ligger på deras hemsida.. Men vad sjutton betyder (grupprum) inom paranteser? Sitter man i en liten grupp i ett grupprum? Antar att det är obligatioriskt eftersom det står på schemat.. Seminarium och föreläsning förstår man ju var det betyder.. Någon som kan hjälpa en förvirrad..:)
    Tror inte det är obligatoriskt. Det är bara meningen att man ska göra grupparbete under den tiden, och man har grupprum till sitt förfogande ifall man vill. På mitt schema (också mdh) står det "grupparbete", men det är inte obl. Inte ens föreläsningarna är ju obligatoriska så. Lycka till med utbildningen!
  • NummerTvå0710

Okej då förstår jag mer! Tack! Tänkte väl för det står grupprum på väldigt många ställen..Jag trodde alltid att föreläsningar var obligatoriska, men är det inte braoch gå på de flesta?

• juzze

Jo det är bra att gå på alla föreläsningar, men det är inte obligatoriskt.

• RandigTröja

Det beror helt på vad som står i kursplanen. Jag läser till gymnasielärare på mdh och har haft vissa kurser där både seminarier (vanligast) men även alla föreläsningar är obligatoriska. Kolla upp det noggrant innan du låter bli vissa eventuella föreläsningar för att slippa ett U i efterhand.

• NummerTvå0710

Tack för infon, det ska jag göra! Fast det känns som man vill gå på dom ändå, föreläsningar alltså!

Svar på tråden Ang schema (mdh)