• aw1979

Förslag på kattnamn

Jag ska hämta en kattunge snart som är svart och vit en hona, jag har sårt att komma på namn till henne, är det nåfon som har några förslag...
    Kan inte ha namnet Tindra då min ena systerdotter heter de.

Sen ska jag kanske skaffa ännu en kattunge som är nästan vit, hane eller hona vet dom inte än, så har ni nått förslag på denna med??

Så jag vill ha förslag på namnt till både hona och hane...

Har redan två katter...min hane heter Tusse och min hona heter Flora, har sen haft en hane som hette Zimba men var tvungen att ta bort han :(

Hoppas ni hör av er :)

Mvh Anneli

• Svar på tråden Förslag på kattnamn
  • Linam370

Hade en hona som hette Yatzy, det tyckte vi passade. Har haft Smulan, Skorpan och Elsa oxå

• Mira 70

Har en hona som heter Pepsi och en Ellen (dagens namnsdags namn).

• aw1979

Det lät roligt med Yatzy :)

• MammatillSimon

Mina katter heter Mercedes och Våfflan!
    Våfflan har inte vi haft sen kattunge, så henne har vi inte döpt, men Mercedes har vi döpt..tänkte på henne då jag läste om honan du ska hämta - hon är svart och vit

Namn på hankatt kan vara Hugo el Frasse tex

• pönz

Haha vilken tillfällighet, jag skulle också skriva en liknande tråd tänkte jag. Jag ska också snart hämta en svartvit hona och vill ha förslag på namn...
    Coola, ovanliga namn, inga typiska kattnamn. Gärna efter nån kändis i musik eller film eller från någon saga. Inte typ Tusse eller nåt sånt trams.

Så jag puffar!!

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
  • pönz

Oj nu såg jag att du har en katt som heter Tusse! {#lang_emotions_embarassed} Usch va pinsamt det blev. Men alltså, jaa, hehe, jag gillar själv inte såna namn som är typiska kattnamn men andra får ju gärna det, det bryr jag mig inte om... hoppas du inte blir arg på mig för att jag är så klumpig...

Min blogg är bättre än din. pojkeniglaskulan.blogspot.com
  • aw1979

Nej då jag blir inte alls arg på dig, för om jag inte hade en katt som heter Tusse så skulle jag inte döpa en katt till det idag, min Tusse är 10 år nu så hehe :D
    Min goa gammelkatt hehe

• aw1979

ja kom på ett namn själv till en hane å det är Cocos, men har lite att välja mellan

Sen hade jag Nova å Lava men det tycks inte passa riktigt....men sen vill man ha en del att välja mellan oxå :D

• aw1979

Tack alla för så bra namn men bestämt mig nu för Timjan då jag såg henne och kom hem med henne ås å :D

Era namn var jättebra men det passade liksom inte henne och om det blev en Smulan så skulle nog 2 katter komma om man ropar på dom ute för en granne till mig har en Smulan hehe

Svar på tråden Förslag på kattnamn