• korpen

Mammig 6 månaders!

HAr en som på sex månader som är supermammig! Funkar inte alls för pappa att lägga honom på kvällen vilket jag nu tycker är ett stort problem. Betyder ju krasst att jag inte kan vara hemifrån nån kväll alls! HAr ngn annan upplevt samma och hur har ni löst det? VI provar med att pappa ska lägga men han bara skriker - hur många kvällar kan det ta innan han accepterar pappa??

• Svar på tråden Mammig 6 månaders!
  • sasse s

Just runt 6- månaders åldern kan de ju börja komma in i separations ångest fasen och har er bebbe då knutit an till dig starkast men kanske inte så vidare till pappan kan det ju bli så att han bara accepterar att du lägger honom. Det är en fas som går över. Men jag skulle nog försöka peppa pappan att försöka så mycket som möjligt ändå för att barnet även ska fästa sig lika starkt till honom...

Vi hade en period när det var lite så... men jag peppa och peppa pappan till att försöka ändå, sen försvann jag inte ur bilden utan satt bredvid så lillen visste jag var där hela tiden, nu vid 10 månaders ålder har separations ångesten gått över och det funkar nästan lika bra med pappas nattning som med min...

Håll ut...

*lycka till*

• LillaMy78

Wilma är 7 1/2 mån och är oxå super mammig. Det räcker med att hon får syn på mig så börjar hon gapa efter mig. Ryckte in och jobbade några kvällar för ca en månad sedan då det var vikariebrist på jobbet, ja då blev Wilma sådär gapig på kvällen. Det är lika än och lär hålla på ett tag till tänker jag. Det blir alltid värre på kvällen, vet ej varför.

• only Gizmo

har det presis haft det så och philip är sex månader. har tagit hunden och gått en halvtimme på kvällen så jag sluppit höra skriket.och nu tar det högst 10 minuter för pappan att lägga honom med hjälp av en flaska ersättning och klappar i baken
    lycka till...för man måste ju få en kväll för sig själv i bland med kompisarna
    har du inte hund så ta en lång dusch och låt vattnet spola hela tiden så du inte hör,,, för man står ju inte ut med skriket....annars går man ju dit och tar över nattningen nu blev det lite yrigt...men men!!

Svar på tråden Mammig 6 månaders!