• Anonym (rädd)

Han sa att han älskar mig, jag var tyst.

För några månader sedan träffade jag världens underbaraste kille. Från dag ett var jag såå kär att jag gick som på moln! Vi har bestämt att vi ska flytta ihop i oktober också, vi vet att det gick lite fort, men det är lite mera som "prov" då jag måste flytta ifrån min nuvarande lägenhet i vilket fall.

Igår kväll innan vi somnade så sa han att han älskar mig. Jag kunde inte säga någonting, plötslig panik dök upp och jag visste inte vad jag skulle säga. Paniken var inte för hurvida jag älskar honom eller inte. Men jag vill inte veta själv om jag göra det, jag är rädd för de kännslorna. Säger jag det hgt så blir det verklig och jag gör mig såå sårbar.

Nu vill jag gärna veta om någon har råkad ut för det på ett eller annat sätt, har ni sagt att ni älskar perosnen och inte fått något svar på det? vad gjorde ni efter det såfall?

• Svar på tråden Han sa att han älskar mig, jag var tyst.
  • Anonym

I början av mitt och min sambos förhållande svarade min sambo alltid "Jag tycker om dig också" när jag sa att jag älskar honom. Visst, det sårade mig lite men jag visste att han kommer att säga det när han känner dig redo. Och när han sedan sa att han älskar mig så visste jag att han verkligen menar det :)
    Säg det när du känner dig redo är mitt råd.

• VåraHjärtan

du ska ju inte säga att du älskar honom om du inte gör det :)

berätta för honom varför du inte just kan säga det till honom just nu.. så att han förstår. :)

• Anonym (rädd)

Vad jobbigt det är när det blir såhär, har tidigare varit så att jag varit "först ute" MEn har även alltid varit en sån som inte använder det bara för att, det kunde gått ta ett år innan jag sa det. Jag tror att vara väldigt kär och att älska någon kan förväxlas ibland=(

• sakoline

"Tack"
    Hehe nej men hellre det än att ta tillbaka... Han som tog min oskuld flåsade det i mitt öra att han älskade mig, antagligen i stundens hetta, sen tog han tillbaka men jag tog lugnt på det för jag hade inte förväntat mig det efter en vecka heller.

• Anonym

Jag har gjort samma sak. Att jag inte sagt nåt alls tillbaka. Och det fick min kille ta, jag kunde inte säga det så snabbt, inte för att jag inte kände det utan för jag vågade inte riktigt. Jag hade blivit så sårad förut att det är inget jag kan få ur mig så lätt.
    Men det är bara att vänta.. när man väl känner sig mogen att verkligen öppna sig för killen så kan man säga det... take it easy.

• Peter Griffin

Jag har sagt "jag älskar dig" ett bra tag nu, men inte fått nått tillbaka. Hon säger bara "tycker om dig". De är ju jäkligt drygt för man vill ju känna sig älskad.

• Anonym

jag har också varit tyst (eller sagt något annat till svar). Jag behöve mer tid helt enkelt.

Svar på tråden Han sa att han älskar mig, jag var tyst.