• Josefina

Kurs för föräldrar med barn med adhd

Jag läste för länge sen att det finns kursen lite överallt i landet för föräldrar som har barn med ADHD. Min son har det och jag har inte hört ngt om det förr. Har bara varit på många föreläsningar om det men inte för föräldrar och hur man bäst klarar av vardagen osv. Ungefär som föräldrakurser ska det vara. Ngn som varit på ngt sånt och hur får man mer inf om det? Jag bor i gbg´s området..så vill helst veta om ngn varit där.

• Svar på tråden Kurs för föräldrar med barn med adhd
  • slarber

Hej

BNK i Göteborg håller en föräldrakurs om ADHD i höst, 5 tillfällen x 2.5 timmar, med början i september.

Kontakta dem och se om du kan anmäla dig?

Jag och min man skall dit och tycker att det skall bli väldigt spännande med en kurs för oss föräldrar hur man hanterar vardagen på bästa sätt.

Slarber

• Josefina
    slarber skrev 2009-08-19 09:40:45 följande:
    Hej BNK i Göteborg håller en föräldrakurs om ADHD i höst, 5 tillfällen x 2.5 timmar, med början i september. Kontakta dem och se om du kan anmäla dig? Jag och min man skall dit och tycker att det skall bli väldigt spännande med en kurs för oss föräldrar hur man hanterar vardagen på bästa sätt. Slarber
    Åh, tack så jätte mkt :)
  • Josefina

Fast hur hittar jag kursen???

• pcalma

Vi gic på en föräldrarutbildning för föräldrar till barn med adhd o den anmälan gjordes via BUP som även var de som höll i denna.

• slarber

hej igen,

kontakta BNK (barnneurokliniken) i Gbg direkt och fråga dem, då det är de som håller i kursen.

ja just det, den är kostnadsfri också!

Slarber

• Josefina

Tack jag ska ringa. Måste ju vara där sonen går på neuro :)

Svar på tråden Kurs för föräldrar med barn med adhd