• sweet83

Flyga med barnvagn, hur packeterar man bäst för att undvika skador?

Skall flyga med vår då två månaders dotter till Island i början av september. Tänkte först köpa en annan vagn för att flyga med, men samtidigt vill vi ju ha vår vagn ifall det inte finns spjälsäng på hotellet. (De har sagt att det finns, men för säkerhetsskull).

Har ni någon erfarenhet av att flyga med barnvagn? Har vagnen gått sönder? Hur packeterar man bäst för att undvika skador?
    Vagnen är ny och en Emmaljunga Duo Smart.

Alla tips är välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 12:29
    paketerar skall det ju självklart stå

• Svar på tråden Flyga med barnvagn, hur packeterar man bäst för att undvika skador?
  • Stårschan

Jag vill minnas att det brukar finnas stora speciella plastsäckar på flygplatserna vid incheckningen, som man paketerar vagnen i på plats, om man inte har fixat det innan. Sedan checkar man in vagnen som specialbagage.

• flinx

Jag har en speciell transportväska till min vagn. Det kanske finns till din? Skyddar vagnen bra.

• sweet83

Vart finns det transportväskor att köpa? Det känns som att en plastsäck inte skyddar så bra. Vill ha ett så bra skydd som möjligt då jag hört att de flesta vagnar blir skadade vid flygresa.. Stämmer det?

• Fotavtryck

transportväska finns väl bara till paraplyvagnar o liknande?

Vi köpte en ny paraplyvagn med fullt liggläge stora hjul och suflet o varukorg när vi åkte till filippinerna. både för att vi ville ha en smidigar vagn, men som han ändå kunde sov i ordentligt. och dels ville vi inte riskera skador på andra vagnen.

ar haft så många missnöjda vänner som kommit hem, eller fram till resemålet, med trasig och obrukbara vagnar.

Vi behövde aldrig någon plastpåse till vagnen. ända stället vi var tvugna att lämna ifrån oss den vid inchekningen var på arlanda. vid mellanlandningar och hemresa hade vi med oss den ända fram till planet och när vi gick av stod den direkt utanför.

• Kathrine

Hej

Har rest en del med barnvagnar. På arlanda finns påsar till vagnarna men de är ibland små. Har du en stor bjässevagn så kan det vara svårt att få plats med vagnen i vissa påsar. Vi har fått hämta påsar till vår Briovagn i Air France incheckningsdisk de har i alla fall tidigare haft de största påsarna. Spara en bra påse till hemresan och till framtida resor.
    Vi har haft tur med vår resor. En gång kom dock inte vagnen med det var när jag reste själv med vår dotter då 6v gammal till Paris. Vagnen kom med på ett senare flyg, jag fick en lånevagn på flygplatesn, eller sulky med fullt sovläge kanske inte vad som rekommenderas till en nyfödd i Sverige men det funkade bra för 1d.

Svar på tråden Flyga med barnvagn, hur packeterar man bäst för att undvika skador?