• Emilia83

Sjuksriven som student?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-18 13:49
    Min läkare ville idag sjukriva mig för att mitt hb är så lågt. Men vad gäller när man är studerande med studielån? Hur räknar dom ut vad jag får för pengar? Jag vet att mitt SGI är vilande så länge jag studerar men vad händer om jag blir sjukriven? Någon som vet ????

• Svar på tråden Sjuksriven som student?
  • ebben

nä,kan man bli sjukskriven som student? det blir man väl om man har jobb man inte kan klara av........ men jag kanske har fel??

• Emilia83

Hur vet du det? MIn läakre sa nämligen att jag kan bli det eftersom jag inte an göra min praktik då jag knappt kan stå...

• rotis

jo det kan man. jag var sjukskriven som student (inte gravid dock). Detta var när jag hade panikångest för x antal år sen. Blev sjukskriven med läkarintyg som skickades till fk och csn. En del av mitt csn lån blev då avskrivet och jag fick dessutom ersättning från fk istället. Borde ju gälla samma sak som gravid!?! Kolla med fk och läkare tycker jag.

• ebben

blir det inte bara så att du måste avsluta studierna då? så trodde jag .men som jag sa-jag kan ha fel.

• Emilia83

Men har man ett lågt hb kan man inte klara av sina studier heller, jag vet at man kan bli skukriven frågan är mer hur dom räknar ut vad jag får för pengar?

• Kanejl
    rotis skrev 2009-08-18 13:51:10 följande:
    jo det kan man. jag var sjukskriven som student (inte gravid dock). Detta var när jag hade panikångest för x antal år sen. Blev sjukskriven med läkarintyg som skickades till fk och csn. En del av mitt csn lån blev då avskrivet och jag fick dessutom ersättning från fk istället. Borde ju gälla samma sak som gravid!?! Kolla med fk och läkare tycker jag.
    Exakt samma för mig...
  • Emilia83

Okej tack för svaren...ska ringa F.K och fråga....

• Trillian80

Studietids-SGI