Googlade på Pildamms förskola och fick upp den här gamla tråden. Vi har haft vår dotter där i två månader nu. I början var jag chockad och ledsen över att behöva ha henne där, men efterhand har jag intalat mig själv att det inte är så farligt. Förra veckan hade vi vårt första föräldramöte och jag förstod att det var mycket som behövde fixas och kanske inte den bästa ledningen, men jag tänkte att det kanske inte påverkade min dotter ändå... Hon har ju i alla fall snälla lärare, tänkte jag.
Sen idag var jag på studiedag på ett föräldrakooperativ i Göteborg, och såg hur min dotter kunde ha haft, om hon bara hamnat på en bättre förskola. De hade inte bara alla grejerna som saknas på Pildamm, de hade också hemlagad mat gjorda av förldrarna själva istället för det dr köket som lagar till 6000 portioner, Pildamm inkluderat. De hade 12 barn på 3 lärare, och 5 rum att leka i.
Nu vill jag typ starta föräldrakooperativ, eller bara på något sätt få henne till ett ställe som jag kan lita på gör henne gott. Jag ställde henne i kö igen så snart jag fattade att det var Pildamm hon kommit in på, så där har hon redan stått ett halvår. Jag har henne i kö på flera privata också. Jag får ringa runt och se om det finns något annat ställe i närheten. Vet inte riktigt vad annat jag kan göra? Men det här känns inte bra!
Hur upplever du Pildamm nu, efter ett tag?