Min 8-åring leker bara med små barn!
Min 8-åring leker enbart med barn som är yngre än han själv. Hans bästa vän är tre år yngre än han själv är. Igår började han i tvåan och det blev väldigt uppenbart att han inte har en endaste vän i klassen. Han stod mest för sig själv, ingen sade hej till honom och ingen bjöd in honom till lek. Det gjorde ont att se detta. Under sommaren har han heller inte lekt med någon jämnårig kamrat utan i princip bara med hans femåriga vän som fortfarande går på dagis! Han är för övrigt en mycket känslig kille som har svårt att ta för sig och hävda sig. Han trivs inte alls i skolan och jag tror att bristen på vänner är en stor bidragande orsak till detta. Imorse grät han när det var dags attgå till skolan...... Såå ledsamt....Han har aldrig haft någon riktig bästa kompis i klassen. Vi har inte velat styra och bestämma över honom för mycket, men nu börjar vi fundera på om det inte är dags. Ska vi förbjuda honom att leka med hans yngre vänner eller vad tycker ni? Hur mycket ska man lägga sig i? De andra killarna i klassen är redan tighta och jag är rädd för att han bara hamnar mer utanför ju längre tid som går.