• cia75

Plomberad CD-spelare!! (Nej, inte skiva, jag menar verkligen spelaren!

Idag var jag och skulle handla en extra present till vår son eftersom han fyller 3 år imorgon... tänkte han skulle få öppna något på morgonen innan han går till dagis

Jag hade tänkt köpa ett kassaskrin eftersom han älskar att låsa saker och att lägga småprylar i askar och så.. MEN så hittade jag en CD-spelare som det var kanonpris på!! En Disney-stereo. Jag läser på kartongen och konstaterar att den verkar vara riktigt bra.. Radio, cd, batterier och nätdriven mm.

När jag kommer till kassan hör jag ändå lite med expediten om han vet något om den (Jag är en märkesmänniska när det gäller elektronik ) Han börjar läsa på kartongen och typ rabblar det som står där... Eftersom jag själv är läskunnig så försöker jag avbryta honom genom att säga: "Den blir nog bra, annars är det ju öppet köp" och sträcker leende fram kontokortet....

Då går killen och hämtar en plombering och sätter på kartongen

"Öööhh... vad gör du" säger jag

"Ja, utifall du vill byta eller lämna tillbaka..." säger killen....

DAAAAAHH!!!

Jag måste väl ändå ta ut cd-spelaren ur kartongen för att kunna avgöra om den är vad vi ska ha!!??(Det fanns ingen uppställd i butiken) Vad tror han? Att jag ska göra en kopia och sen lämna tillbaka den?

Killen inser nog sitt misstag men stammar fram "Jag, ööh, satte dit den för att du inte ska slita sönder hela kartongen när du öppnar den"

Vaa???? Dagens Pucko är min slutliga kommentar
    Tur att jag var på bra humör annars hade han fått höra ett och annat!

Jag köpte den trots allt och den verkar bra så det blir inget problem med den brutna plomberingen här inte

• Svar på tråden Plomberad CD-spelare!! (Nej, inte skiva, jag menar verkligen spelaren!
  • emmapemma

Det va det märkligaste jag har hört!hahaha bara skrattar låter ju hel puckat!

• Sigrid

Har aldrig hört någon sätta plomberingar på en CD-spelare.

Däremot har jag varit med om flera gånger att de anställda läser direkt från förpackningen när jag frågat något och det är samma förpackning som jag själv läst på innan jag gått och frågat. Tror de inte att man kan läsa själv?

Hoppas presenten blev bra.
    Kram

• Jennie Brunflo

Hahahahaha....den var bra....plombering på spelaren!!!

Han hade nog inte alla flingor i paketet just då!

• Xerxez

...fast det är ju inte per definition öppen köp på elektronik.

• Polgara

Till killens försvar: han kan ha varit ny på jobbet och om han som jag inte fått någon utbildning när han började så vet han i princip mindre om varorna han ska sälja än vad kunderna gör...
    Dessutom är det många kunder som inte behagar läsa på lådan till en vara och går och frågar personal, många fler som gör det faktiskt än själv försöker ta reda på något.

Rolig historia dock!

Svar på tråden Plomberad CD-spelare!! (Nej, inte skiva, jag menar verkligen spelaren!