• Thinkerness

Flera som är sega i huvudet och löjligt fumliga?

Jag går in i vecka 32 imorgon och jag tror att jag börjar bli knäpp. Känner mig helt bortkommen och seg i huvudet. Jag kan inte föra några längre diskussioner för då glömmer jag vad jag själv egentligen menade från början, jag kan inte memorera tider och platser alls, och det där med överslagsräkning på Ica är ju inte att tänka på.

Jag har slutat försöka hålla två saker i huvudet samtidigt, för då tappar jag ändå bara båda trådarna. Jag slår i saker, jag tappar saker, jag spiller...

Är det bara jag som känner såhär??

• Svar på tråden Flera som är sega i huvudet och löjligt fumliga?
  • Nooma

Näe du e inte ensam.. Har faktiskt börjat bli lite "rädd" för mej själv de senaste. Jag brukar ha koll på allt och inte glömma tider, födelsedagar mm mm. Men jag har fått börja skriva lappar till mej själv, o ställa extra alarm på mobilen, för jag är så rädd för att glömma saker. Känner inte alls igen mej själv och det är lite läskigt. Varje dag sitter jag och försöker tänka om det är något jag glömt, nån jag skulle ha ringt etc. Skitjobbigt, trodde "gravidhjärna" bara var en myt, men tydligen inte! :S

• Stårschan

OJ oj oj. Jag minns bara att jag blev trög i skallen efter att barnet väl kommit ut. Det jävliga är att jag inte återhämtat mig sedan dess, trots att det gått åtta år. Jag kommer visst aldrig att bli lika skärpt som jag var innan. Det är HEMSKT!!!

• Flyssel

Jag är "bara" i vecka 29 men jag börjar bli lite orolig för mig själv och hur otroligt svårt jag har för att få ordning på mig själv...

Jag har svårt att bestämma mig för på vilket sätt jag ska korsa gator och kan stå länge och bara vela fram och tillbaka, jag blandar ihop kort och koder när jag ska betala något i affärer, jag har svårt att komma ihåg vilken av våra bilar vi kör och fattar inte om det är automat eller manuell växellåda...

Jag blir faktiskt generad över hur svårt jag har att få lite flyt i det jag gör och inbillar mig att alla glor och tycker jag är en puckad blondin..

• Thinkerness
    Stårschan skrev 2009-08-18 16:32:28 följande:
    OJ oj oj. Jag minns bara att jag blev trög i skallen efter att barnet väl kommit ut. Det jävliga är att jag inte återhämtat mig sedan dess, trots att det gått åtta år. Jag kommer visst aldrig att bli lika skärpt som jag var innan. Det är HEMSKT!!!
    Precis så känner jag också! Min mobil piper stup i kvarten för att jag ska komma ihåg att göra saker. Grymt jobbigt ju... *suck*
  • Thinkerness
    Stårschan skrev 2009-08-18 16:32:28 följande:
    Du menar alltså att detta kan vara ett permanent tillstånd?? Oj oj oj... :(
  • Flyssel
    Thinkerness skrev 2009-08-18 16:35:58 följande:
    Hm... det förra inlägget skulle citera #1, inte #2...
    Så det kan gå!! Mycket bra exempel för att illustrera problemet!
  • Thinkerness
    Flyssel skrev 2009-08-18 16:32:50 följande:
    Jag är "bara" i vecka 29 men jag börjar bli lite orolig för mig själv och hur otroligt svårt jag har för att få ordning på mig själv... Jag har svårt att bestämma mig för på vilket sätt jag ska korsa gator och kan stå länge och bara vela fram och tillbaka, jag blandar ihop kort och koder när jag ska betala något i affärer, jag har svårt att komma ihåg vilken av våra bilar vi kör och fattar inte om det är automat eller manuell växellåda...Jag blir faktiskt generad över hur svårt jag har att få lite flyt i det jag gör och inbillar mig att alla glor och tycker jag är en puckad blondin..
    Jag kan bli stående på Ica velandes mellan typ kvisttomater eller vanliga tomater hur länge som helst. Jag kan ha lite beslutsångest i vanliga fall, men detta är faktiskt fånigt!
  • Lindasessan

Ja har varit lite trög i huvudet mest under hela graiditeten men nu börjar det eskalera ordentligt. =o) Häromdagen kom jag t.ex inte på vad osthyvel hette... Jag har även åkt till jobbet fast jag var ledig. . . Vet inte riktigt var det ska sluta eftersom de flesta säger, "vänta bara tills du börjar amma då blir det värre" Det kan inte bli värre i så fall vet jag inte vad jag ska ta mig till! Är ju redan helt förvirrad redan.
    Minnet är ett minne blott för min del . . .

• Flyssel
    Thinkerness skrev 2009-08-18 16:37:30 följande:
    Jag kan bli stående på Ica velandes mellan typ kvisttomater eller vanliga tomater hur länge som helst. Jag kan ha lite beslutsångest i vanliga fall, men detta är faktiskt fånigt!
    Precis samma sak här! Besöken i affären tar helt klart längre tid nu för jag kan fundera hur länge som helst på prisskillnad och kvalitetsskillnad mellan två varor som jag vanligtvis vet direkt vilken av dem jag vill ha..

Lindasessan: Jag upplevde faktiskt att jag blev mindre förvirrad vid amningen än graviditeten förra gången, så det behöver inte vara kört
Svar på tråden Flera som är sega i huvudet och löjligt fumliga?