• Läntandelavendel

Blanda varmvatten på termos m kallt vatten fr kyl - vilken proportion?

Jag vet att jag kan testa själv men varf testa o slösa tid när man kan fråga här :)
    Ni som blandar till ersättning med varmt vatten fr termos o avkylt ifrån kylen, hur stor del kallt o hur stor del varmt för att det ska bli ättemperatur?

Och blandar ni in pulvret i det ljumna vattnet eller direkt i det varma vattnet innan ni häller i det kalla?

• Svar på tråden Blanda varmvatten på termos m kallt vatten fr kyl - vilken proportion?
  • La Lola

Det beror ju på hur varm just ditt barn vill ha sin ersättning.

Hedda vill ha den fisljummen typ.
    Så då blir det liiiite hett vatten o massa kallt.

Blandar alltid till vattnet först o ser till att det blir rätt temperatur.
    För annars om man har hällt i för hett ellet för kallt o dessutom blandat i pulvret så stämmer ju inte måtten om man måste fylla på mer av nåt.....

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Bubblan2

Beror ju på hur varmt vattnet är i termosen och även på hur varmt ditt barn vill ha vällingen...
    Omöjligt att säga, du måste testa dig fram!

• EEJ

jag kokar vattnet på kvällen och när kl är 6 på morgonen tar jag 40 ml kokhett vatten och 80 ml rumsvarmt kokat vatten.

• nirakanna2

Jag har kokt, kallt vatten i kylen och mikrar det till rätt temp. Också en variant om man har tillgång till mikro....

Svar på tråden Blanda varmvatten på termos m kallt vatten fr kyl - vilken proportion?