• MarcusEmelinJosefinesMamma

Chokladberoende.

Hejje!
    Nån annan som är eller har vart chokladberoende ?
    *skiiiiiiiiit*
    De e så svårt att sluta äta .. ja *kan* Inte .. fast ja försöker.
    Håller på å gå ner i vikt å chokladen e en så stor last.
    Humöret går upp å ner ... å suger blir bara värre juh mer ja tänker på den .
    Nån me bra tips?!

• Svar på tråden Chokladberoende.
  • Aiwendil

Hej...
    Här har du verkligen en till.
    Jag är beroende av choklad och det är inte kul
    Annat godis kan jag låta bli men INTE choklad.

Tips som jag nyss lärt mig och som jag tycker funkar BRRRAAAA!
    Köp 70% eller 80% choklad...
    Ta två eller tre bitar och sug på dom...
    Efter det är du inte sugen längre...
    Suget är som bortblåst...
    Och jag ÄR verkligen en chokladnarkoman!

Testa...
    Kram på dig!

• Trollens mamma

Här är en till som är beroende av choklad,önskar jag vore allergisk.
    Suck.Och jag kan inte bara äta en elller två bitar,det må då vara 80%
    choklad.Tar jag en bit kan jag inte sluta äta,suget bara växer...
    Åhh,vad jag blev sugen på fazers blå!!!

• mamma30

En till här....fast det är nog alla sötsaker för mig.Är helt hopplös,saknar helt karaktär....ibland om jag är riktigt gottissugen kan jag gå och "tjuva" i barnens lördagspåsar,FY på mig....

• Finta

skyldig på alla punkter vad gäller chokladberoende!! å det är ju såååå jobbigt!!!

• dutten

Kanske skulle det funka med Halo?
    Inte så mycket kalorier o jag tycker att den är god?

dutten

• Coz

Dutten..Halo är det en chokladbit? Godis?

• helenuz

här är en till:))
    Jag är helt beroende i marabou apelsinchokladcrisp...dem som inte har testat den prova den då lovar jag att ni blir mer beroende..mums mums

• Martea

Sitter just nu och mumsar ur en Suffeli Puffi- påse... Kan bara inte låta bli nu när jag är ensam oppe! Mmm...

• Pompens mamma

Åhhh, choklad!!! Beroende? Erkänner.
    Jag är hemsk, kan inte heller låta bli.

Aiwendil:
    Det spelar tyvärr ingen roll för mig och det är 70%, jag äter upp den ändå eller så köper jag något godare, för jag vet ju att det finns.

helenuz: O,ja, den är hur god som helst. Gillar även sweitzernöt eller hur det nu stavas, fast vad spelar det för roll....det är ju såååå gott!!

Trollens mamma: Ibland skulle man vilja vara allergisk, håller med.

• Themis

Eftersom choklad faktiskt är milt centralstimulerande och bl a innehåller ämnet fenyletylamin som "härmar" ett ämne som kroppen producerar när vi är förälskade så är det ett beroende, inget snack om saken.

Jag måste sluta äta choklad helt och hållet om jag ska gå ner i vikt över en längre tid. Det akuta suget släpper efter 4-5 dagar, att bli helt fri tar för mig 3-4 veckor. Sen kan jag vara utan choklad en längre period utan att sakna det så mycket, särskilt när man ser hur kilona försvinner.

Men om man är fast på fett och vitt socker också så funkar det inte med 2 rutor mörk choklad, då måste man först dra ner på antalet kalorier kroppen förväntar sig att få under dagen. Eller förbränna mera. Eller helst båda!

Marabou är gott ibland men rena döden för både hud och vikt och har man vant sig av med det är det så fettigt och kvalmigt att det knappt går att få ner, tycker jag. Lika gärna kunde jag äta kokosfett direkt ur paketet...

Men var och en måste finna sin väg till bättre impulskontroll och jag vet ju hur lätt man kan trilla dit igen, så kämpa vidare alla chokladomaner! Det där med bara en godisdag i veckan är inte så dumt, varken för barn eller vuxna...

• MarcusEmelinJosefinesMamma

Tack för era svar :)
    Har köpt 85% choklad å de va de värsta ja vart me om *asg* Men Nope ingen choklad har stoppats i min mun ännu *L*

• Maria 79

Jag har blivit choklad-narkoman under graviditeten... innan var det chips som gällde, men nu är det bara choklad i mängder! Och man får ju massa finnar av det också... blä! Men jag kan helt enkelt inte låta bli! Kexchoklad hör till favoriterna.

Svar på tråden Chokladberoende.