• MLT
    Äldre 18 Aug 16:30
    2218 visningar
    2 svar
    2
    2218

    Pluss som försvann evfter 4 minuter.

    Jag är några dagar innan förväntad mens och testade mig igår kväll och i morse och fick samma resultat båda gångerna - ett svagt plus som dyker upp nästan direkt, syns i 3-4 minuter och sen bleknar bort och försvinner helt. Kontrollstrecket kom fram som vanligt, men när det gått 4-5 minuter efter att jag doppade stickan syns inte plusset överhuvudtaget. Varför blir det så?

  • Svar på tråden Pluss som försvann evfter 4 minuter.
  • Clearb­lueexp­erten
    Äldre 21 Aug 14:15
    #1

    Hej Madlin,

    Tack för din fråga. Det var tråkigt att höra om de problem som har haft med dina tester.

    Vi förväntar oss att ett resultat är väl synlig efter 2 minuter och att resultatet förblir detsamma i minst 10 minuter. Vi förväntar oss inte att se en förändring av resultatet inom denna tidsram och därför råder jag dig att ignorera resultatet och göra ett nytt test.

    Om du fortfarande har kvar kvittot råder jag dig att återlämna dina test till apoteket och be dem ersätta dig med nya. Om du inte har kvittot kan du ringa mig på 0771- 79 00 00 (jag är tillgänglig måndag till fredag mellan 9 och 12).

    Vänliga hälsningar,
    Heli

  • MLT
    Äldre 2 Sep 14:30
    #2

    Jag har redan ringt rådgivningen (kom inte fram till den svenska på två dagar så valde till slut den engelska) och fått ett bytt test hemskickat, fick ett digitalt.

Svar på tråden Pluss som försvann evfter 4 minuter.