• Tulip

Fest med 90-talstema - vad sätter jag på mig???

Jag är bjuden på fest i helgen där man valt att ha 90-talstema. Men vad 17 ska jag ha för kläder? Jag är inte så sugen på att köpa alt. hyra en utstyrsel (vad nu det skulle vara...?) utan vill helst kunna omvandla något av det jag har i garderoben till 90-tal.

Hjälp mig, någon!

• Svar på tråden Fest med 90-talstema - vad sätter jag på mig???
  • Shira

Rutig flanellskjorta...

Kråsblus med skinnväst och utsvängda byxor...

Glöm inte USA-sockorna, passar till allt!!!

• Anova

Skitga jeans, rutig flanellskjorta och skitigt okammat hår och så går du och nynnar på gamla Nirvana och Pearl Jamlåtar.. Då är du väldigt grunge.. (90-tal)

• Tulip

Ja, tänk om jag hade haft bågra USA-sockor kvar! Underbara!

Jag minns bara att jag gick i cykelbyxor och stora T-shirts. Urläckert! Tyvärr finns varken det ena eller det andra hemma hos mig just nu...

• sakoline

Var bara barn då, men verkar som att du bara kan klä ut dig:
    http://leannpeterson.files.wordpress.com/2009/06/90s2.jpg

:) Du har ingen blommig väst hemma? Lite stora byxor i skrikig färg? Rött läppstift, snedbena alt. tuperad lugg?
    Jeansskjorta var väl poppis, med nån vit t-shirt under? Eller höga jeans och din killes lite för stora skjorta innanstoppad? Nåt brett smycke typ träpärlhalsband?

• Lilda

Har du ett par gamla jeans med dålig passform så kan du klippa/riva upp dem en bit längst ner vid fötterna. Typiskt 90tal!! (fast det kanske beror på hur gammal man var då iofs...)

• Bridgett

Kort tröja som visar magen, högt uppdragna trosor med märke som syns över jeanskanten. Eller vad det 2000?

• Liljekonvaljer

Jag får 80-tals vibbar här, jag mins inte riktigt 90-talet som ni andra :-0

Jag tänker mer på utsvängda svarta brallor med svart kort kjol utanpå byxorna.

Kort linne klänning, med tröja under klänningen.

Jacka gärna i silverfärg.

skatestilen var ganska inne på andra halvan av 90-talet, baggy jeans och fräch topp.

Det kanske beror på om det är i början eller slutet av 90-talet, ibörjan var hängde nog 80-talet med en aning.

• KalleKuling

vet att jag hade jeans med blommönster längst sidorna, farfarströjor var oxå vanligt. detta var runt

Stor collegetröja, antingen från aqua limone eller champion, eller fruit of the loom
    färgade jeans har jag för mig var populärt
    klippta jeans nertill för att dom skulle få plats över skorna
    små miniryggsäckar för portmonä
    adidasbrallor var mkt populärt

killar hade mittbena eller page. tjejer hade oxå mittbena.

• Phlippan87

jeans med hög midja, jeansjacka/väst och en vit skjorta (gärna knuten i midjan)
    tänk Beverly Hills 90210 eller Melrose Place

• k a t t a

Tights!! Gärna leopardmönstrade, blommiga, glansiga, neon.
    Stora ringar i öronen, spraya snedlugg!
    Silver tänker jag också på, Robyn-stilen.

Svar på tråden Fest med 90-talstema - vad sätter jag på mig???