• Sarapia

krislaller i örat?

Hej har världens yrsel även när jag ligger ner. de sa på vårdcentralen att det är obalans på kristaller i örat som har hamnat i fel läge. någon som vet vad detta kan bero på.....

• Svar på tråden krislaller i örat?
  • MinGroda

Inte vad det kan bero på, men att dom kan lossna har jag själv varit med om. Gå till öron så skakar dom rätt dom :D

• BettanB

Ja, hu ja... Det har jag varit med om ett par gånger. Snurrigt värre. Inte mycket att göra åt det annat än vänta. Och hålla i sig när det är som värst.

Piratpartist, javisst!
  • IsadorasMamma

Jag har det, fick det efter ett slag mot huvudet.

Att "skaka rätt" på dom låter lite enklare än vad det är för en del.

Jag vaknade upp och kunde inte gå alls, har fått gå på övningar hos läkare och träna upp min balans, får inte ta körkort osv.

Har fortfarande riktiga anfall ibland ca 2 år efter.

Men om du inte ens minns eller vet vad som har orsakat det så kan det ju inte varit ngn hård smäll, de kan ju lossna lite av sig självt med. Då är det nog inte så allvarligt.

• Arctura

Har fått ett riktigt sådant anfall och det var hemskt=( Allt snurrade verkligen, lixom som att åka en riktig "snurr karusell" vad det beror på vet jag dock ej...

• Lippans

Beror ofta på virus och en sak du kan göra är att böja huvudet mot axeln och skaka lite sedan likadant åt andra hållet för att "skaka dem på plats". Har ofta detta problem vid förkylningar..

Svar på tråden krislaller i örat?