• JM76

IKEAs babywatch

Jag har ett par frågor om IKEAs babywatch (Patrull): Någon som vet hur lång räckvidd den har? Räcker den i en normal villa (150 kvadrat, två plan)? Finns den fortfarande på IKEA? Jag kan inte hitta den på hemsidan.

• Svar på tråden IKEAs babywatch
  • blivande fsk lärare

jag såg den här om dagen iaf, vi har den och vi har 250kvm och den har funkat superbra för oss

• JM76

Varnar den om man kommer utanför dess räckvidd? Om man skule gå för långt alltså?

• JM76
    JM76 skrev 2009-08-18 19:45:19 följande:
    Om man skule gå för långt alltså?
    Oops. "Skulle" menar jag förstås.
  • LAV0LINA

Har själv funderat på den, hittar den inte på IKEA's hemsida... Kommer den sluta säljas?

• JM76

Kollade efter den på IKEA igår, men kunde inte hitta den i butiken. Frågade inte dock eftersom det var så mycket folk och jag inte hittade någon personal. Någon som vet om de slutat med produkten?

• blinkalilla

Har aldrig sett nån babywatch på IKEA i Barkarby iaf.
    Och nu på sistone har jag nästan enbart varit på barnavdelningen när jag har varit där.

• JM76

De har haft en, det vet jag. Den ingick i serien "Patrull". Tidigare i somras fanns den på Ikea i Barkarby (trots att den inte fanns på hemsidan).

• pojkens

vi har en. Har visserligen bara lägenhet men har testat i hus och det funkar bra. Dock så tror jag inte den verkar fungera utanför huset. Vet inte om det har med betongväggarna att göra men det sprakar en himla massa då. Konstanta felvarningar så jag antar att det är mottagningen som inte blir tillräckligt bra. Den funkar ok men det finns säkerligen mer exklusiva som garanterar bättre räckvidd.

• Aurora Borealis

Vi har normalstort hus och den funkar jättebra, tar dock slut på batterie snabbt om man har den igång hela natten, då höll vår ca 3 nätter.
    Ska finnas nät del att koppla in men har inte sett nån på IKEA.
    På vårt IKEA finns den bara i FAMILY hörnan, inte på barnavdelningen.

• Aurora Borealis

Och nej jag tror inte att den varnar utanför räckvidden, utan de blir till att prova sig fram. Den är ju väldig basic.

• Bubblan2

TS:
    Kolla hur många kanaler den har = mindre risk för störningar från grannars trådlösa telefoner och andra babyvakter...

Har för mig att man kan hitta dem på säkerhetssidan på hemsidan och i butiken kan de ibland finnas där kontaktskydd, grindar och annat barnsäkerhetsrelaterat finns, vilket i vissa butiker inte är samma sak som vid barnsakerna...

• gnilmre

Vi bor i lägenhet och jag undrar om den fungerar om man har barnet sovades på balkongen? Det är ju betongväggar... Undrar även hur bra den fungerar om vi står på gården och barnet är i lägenheten... vi bor på vån 5? Vill ju gärna kunna springa ut med en soppåse men samtidigt höra om bebis vaknar... Någon som har testat?

• Aurora Borealis

Den har två kanaler.
    Vi bor som sagt i hus och har inga direkta grannar. Har inte haft några störningar på denna, men där emot på den vi hade innan.

• gnilmre

Någon annan med erfarenhet av denna i betonghus?

Svar på tråden IKEAs babywatch