• Thaleya

Vi utan jobb, som vill ha ett!

Vet ej om jag lägger denna rätt.

Men jag tänkte att alla som är arbetslösa nu men vill ha ett jobb snarast kan samlas och peppa varandra lite så att man kommer ihåg att hålla igång arbetssökningen och inte bara sitter på ändan hemma, och väntar att jobbet faller från skyn!

Jag har sökt omkring 50 jobb sen jag blev arbetslös två månader sedan. Inte ens ett svar som lyder nej, tack ännu men jag kämpar på.

Är vi fler?

• Svar på tråden Vi utan jobb, som vill ha ett!
  • nano

Jag hoppar på även om jag inte kommer söka än på några veckor. Är just nu sjukskriven och kommer vara troligtvis minst 3 veckor till. Vill verkligen börja jobba!

• Thaleya

Trevligt att det finns fler som vill ha jobb i alla fall, och vill anstränga sig lite! :)

Hoppas att det går bra med jobbsökningen imorn Mammut och Papput.

Jag har tittat ut några jobb och bemanningsföretag jag ska kontakta imorgon jag med. Jag har extrem fobi för att prata i telefon med människor jag inte känner så det är ett problem som jag arbetar mig igenom nu.

• Mammut och Papput

Jag hatar att känna mig dum när man ringer. Typ nej du kan ju inte ringa hit och söka du måste ringa dit. Eller typ: vi har ju inte lagt ut någon ledig plats. Eller massa tvekan och grejer.

Just nu har jag panik för att mitt personliga brev känns fånigt.

• Thaleya

Mammut och Papput skrev 2009-08-18 19:34:17 följande:

Vad jobbar ni med?
    Jag jobbar inte med något just nu, jag gick ut gymnasiet för två år sedan och har jobbat ett år på 118100 och ett år på Ullfrotté. Jag har även arbetat på Statoil tidigare. Går det inte bra med jobbsökningen snart så kommer jag att titta på utbildningar, problemet är bara att jag är osäker på vad jag vill utbilda mig till fortfarande.
  • Mammut och Papput
    Thaleya skrev 2009-08-18 19:40:52 följande:
    Mammut och Papput skrev 2009-08-18 19:34:17 följande: Jag jobbar inte med något just nu, jag gick ut gymnasiet för två år sedan och har jobbat ett år på 118100 och ett år på Ullfrotté. Jag har även arbetat på Statoil tidigare. Går det inte bra med jobbsökningen snart så kommer jag att titta på utbildningar, problemet är bara att jag är osäker på vad jag vill utbilda mig till fortfarande.
    Aha, alltså det jag menade med frågan var alltså inom vilket område du söker jobb =) Dra dig till handels, där får man bra ob-tillägg!
  • Thaleya

Mammut och Papput skrev 2009-08-18 19:40:29 följande:

Jag hatar att känna mig dum när man ringer. Typ nej du kan ju inte ringa hit och söka du måste ringa dit. Eller typ: vi har ju inte lagt ut någon ledig plats. Eller massa tvekan och grejer. Just nu har jag panik för att mitt personliga brev känns fånigt.
    Jag känner igen mig, känner mig alltid dum och sen börjar jag små stamma eller tveka och får panik. Jag brukar tillochmed skriva ner på ett papper och förbereda samtalet innan, jag tror jag lägger för stor press på det.

Mm jag har också ett fånigt personligt brev, det är så jobbigt att framhäva sig själv. Sen är jag rejält ärlig så att skriva ned att jag är utåtriktad och social känns som halvlögner :P
  • Thaleya

Mammut och Papput skrev 2009-08-18 19:42:24 följande:

Aha, alltså det jag menade med frågan var alltså inom vilket område du söker jobb =) Dra dig till handels, där får man bra ob-tillägg!
    aha du menade så, ja du jag har sökt allt möjligt faktiskt. Allt som inte kräver körkort eller högre utbildning.

Inom vilket område ska du söka?
  • Anova

Jag söker jobb som fasen just nu. Jag är less på att bara få negativa resultat, får snarare svar att de sparkar folk än nyanställer i mina branscher, och det spelar ingen roll var jag söker i landet.. morr..

Nej TS du är inte ensam..

Svar på tråden Vi utan jobb, som vill ha ett!