• jessica hansson

*tandmedel* Från Norge?

Halloj!
    Det är så att jag har hört från en tjej som kommer från Norge att de ska finnas någon slags kräm/salva där till spädbarn som håller på o få tänder. Denna salva ska motverka så dom slipper att ha ont o ta bort kliandet i munnen.
    Är det någon mer som hört talas om detta? Kan man köpa de via nätet?
    JAg har bett en kompis som bor i norge o kolla upp de å i sånna fall köpa med sej de hem till lillkillen=)
    //jessica

• Svar på tråden *tandmedel* Från Norge?
  • turia

dentiox heter det...
    Har hittat en sida man kan beställa från england men det verka så bökigt, m frakt o så..blir nog dyrt.
    Man skulle ha känt någon fr norge. de har det på apoteket där...

• jessica hansson

okey vet du om de e dyrt?

• turia

vet inte alls vad det kan tänkas kosta hmm..men säkert runt 100

• jessica hansson

åhh de e de värt en kompis till mej ska köpa de hon bor i norge=)

• Tinn

Hej, jag brukar smöra på Dentinox NAF till mitt barn.
    Dentinox NAF är ett bedövande medel, det är dropper som man smör på tandköttet för att lindra kliande i korta perioder. Ska inte brukas mer enn 5 gånger per dygn och i små små mängder (1 droppe är nog). Viktigt att inte överdosera då det bedövar alla mjuka delar i munnen (ska inte sväljas).

Jag är jättenöjd och tycker det hjälper Brukar smöra på när han ska sova.

Min syster gav ca 30 - 40 kronor för en liten flaska hemma i Norge. (10ml)

• jessica hansson

tinn: Är medlet dyrt?

• Eeva

Vi har också bra erfarenheter av Dentinox NAF. Jag köpte det i Norge i somras och då kostade 10 ml runt 60 kr. Väl värt pengarna!

• jessica hansson

Okey bra o veta=) Hur används de o så?

• lurksmulan

Det finns en gel från england också, Calgel heter den, som funkar bra på vår son.
    Tyvärr vet jag inte var man får tag på den eftersom min svägerska brukar skicka, men den kanske går att beställa på nätet.

Svar på tråden *tandmedel* Från Norge?