• Thez

Hög eller låg mage??????

Har en liten fråga om detta med magen när man är gravid. Jag har hört att väntar man en pojke bär man långt ner och flicka högt upp, men en kompis har hört tvärtom.
    Jag vet att man inte kan gå på det, men det är ändå så roligt och jämföra och titta, så vad har ni andra hört och har det stämt in på er?

• Svar på tråden Hög eller låg mage??????
  • karma77

Hej!
    Vid min första graviditet hade jag en hög mage-fick en pojke, nu har jag en väldigt låg mage och det är en flicka

• Miu

Med sonen hade jag låg mage och nu med lillasyster också.

• Josemi

Jag hade väldigt låg mage de två första graviditeterna och det var tjejer båda gångerna. Nu är jag gravid med nr 3 och har om möjligt ännu lägre mage denna gång...

• Thez

Det är kul o läsa. Jag har låg mage nu, vem vet det kanske döljer sig en flicka i magen...... det ska bli intressant när den kommer ut. Jag kommer inte ihåg hur jag bar min flicka och pojke. Måste nästan leta fram alla korten.......

• Minxy

Min pappa säger att bär man barnet högt = pojke, lågt = flicka.
    Jag bar första barnet högt och det var en pojke.
    Nu bär jag lite lägre, men det kan ju lika gärna bero på uttänjda magmuskler och slappare hull Vi vet hur som helst inte vad det är för kön på bebisen än, så vi får vänta och se...

***S+M=L***
  • josmoel

Jag bar magen högt med första och ut kom en tjej, i andra graviditeten bar jag magen väldigt lågt och ut kom ännu en tjej
    Denna gång är magen återigen hög så vi får väl se i december vad som döljer sig däri

Älskar min växande familj
  • NummerTvå0710

Jag bar magen högt förra gången fick en pojke och nu är den också högt.. Men min son kunde inte vända sig och låg med huvudet uppåt hela tiden, tror det har lite med saken att göra.. Men jag vet inte :)

• joiy

vad olika. ja har oxå hört hög mage -tjej låg mage- kille. men har även hört rund mage tjej och "lång" utstående mage kille..
    men de kan oxå bli fel för min kompis hade en lång mage o de blev en tjej men magen var hög så man vet ej:)
    sen har ja hört ser man bakifrån att man e gravid så e de en tjej ser man inte så e de en kille.. men det är ändå kul att gissa:)

• Heureka

I vilken tid kan man bedöma om det är högt eller lågt? Jag är i "bara" v20...... kan man gå på detta redan nu? Är mer sugen på surt, vilket borde vara en tjej. Hur är det med illamående någon som vet???

Min graviditet, min mage - jag tänker puta och njuta. BF 11/1-10
  • Underbara ungar

Låg mage alla graviditeter, än så länge en pojke och en flicka. Det påstås att jag väntar en pojke.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Bebis i magen BF 1oo119
Svar på tråden Hög eller låg mage??????