• jordnöten

Sko storlek 18, 19, 20 - hur gammalt barn??

Tittar på skor på blocket för tillfället, men har ingen animg om vad sonen ska ha för storlek. Ska självklart mäta hans fötter...men nu sover han...så för att kunna fortsätta titta vad det finns för ev passande skor, skulle jag vilja veta vid vilken ålder stl 18, 19 och 20 passat era barn.

Tack för hjälpen

• Svar på tråden Sko storlek 18, 19, 20 - hur gammalt barn??
  • Gisse the one and only

Skostorlek går ej efter ålder, som de flesta klädesplagg gör, tyvärr. Min son är 2 år och har 25-26 i skor och han hade 21 när han var 11 mån.

• turia

min kille e 8 månader- han har små fötter strl 18

• smurfan76

Min tjej är 1 år, storlek 18. Som sagt, det har inte med åldern att göra...

• Rose77

Nää, det dära e jättesvårt. Ella är 16 månader oc har endast stl.19!

• Karisma

Ja frågar du min karl så har Liam strl 9 eller 12 på skorna...hmm..Liam är 1.5år..I verkligheten har han 23..han hade 21 på sommar sandalerna...Kram K.

• Gisse the one and only

Hej Rose77!!!!
    så Ella har så små fötter!

• väntar o längtar

Sonen (8 månader) har storlek 19 nu.

• silverlök

Det går inte att säga, man måste mäta fötterna och prova den individuella skon! Vissa barn har väldigt små fötter, andra har stora. Och vissa skor är stora i storlekarna, andra är små!

• Pärsicka

Det är också väldigt olika från sko till sko! Man kan inte alltid gå efter skostorleken eftersom det är så stor skillnad. Vår tjej är ca 20 månader och har skor i storlekarna 20-22.

• Bobline

Det är hemskt olika på stl. Kavat brukar vara ganska stora i stl medan andra skor kan vara små i stl. Mät foten.
    Mina tjejer är 18 månder alltså 1,5 år o har stl 20 nu. De har haft den stl länge :)

• maras

Min dotter är 11 mån och har stl 21 men det är beroende på vad det är för skor, en del är ju stora i stl o en del är ju små...

Svar på tråden Sko storlek 18, 19, 20 - hur gammalt barn??