• fdavidsson

Hur länge har ni väntat på A-kassa?

Hey allihopa!

Jag tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av Byggnads A-kassa. Min sambo blev varslad sista Juni och vi har fortfarande inte fått besked från A-kassan om när eller hur mycket vi kommer få från dem varje månad. Detta fördröjer även beslutet från försäkringskassan om bostadsbidrag. Jag får lägstanivå från föräldrar ledigheten vilket inte blir många stackars kronor.
    Vet inte hur vi ska få det att gå ihop, så det blir väl ett samtal till soc imorgon.....? :/

Hur länge fick ni vänta på att Byggnads A-kassa betalade ut era pengar?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur länge har ni väntat på A-kassa?
  • Tridde

jag har inte byggnads utan elektrikernas akassa, blev arbetslös den 6 april och väntar fortfarande på pengar och beslut...jag har för mig att byggnads har en handläggningstid på 8 veckor precis som de allra flesta akassorna, sen finns det vissa som har mer och vissa har mindre. det bästa är att ni ringer och hör hur det går, tjata lite och var obekväma så brukar det faktiskt gå lite fortare. fast inte i mitt fall dock

• Tridde
    MickeN1973 skrev 2009-08-19 11:43:11 följande:
    12 veckors väntetid när det gäller byggnads och 18 när det handlar om elektrikernas www.aftonbladet.se/nyheter/nyatuffasverige/ar...
    se där,då har de halkat ner ännu mer på antalet veckor sen senast jag kollade för en månad sen. då var det alfakassan som var den enda med längre handläggningstid än elektrikerna. helt otroligt...
Svar på tråden Hur länge har ni väntat på A-kassa?