• Anonym (långaanna)

Är du längre än din kille/man?

Det här är väl inget direkt relationsproblem (inte än iaf och hoppas att det inte kommer bli)
    Har precis börjat dejta en kille, som är 10 cm kortare än mig. Och jag ser väl inget problem i det (och hoppas inte han heller gör..) Men har haft ett förhållande med en kille förut som var ca 5 cm kortare än mig och han klagade ofta på att han kände sig så omanlig/liten och jag fick absolut inte ha högklackat osv, vilket har gett mig lite komplex för min längd.

Så hur tänker ni andra angående det här med längden? Vad tänker när ni ser ett par där tjejen är längre än killen?
    Hur vanligt är det att tjejen är längre än killen i ett förhållande?
    Hur tänker du angående det? Vet fruktansvärt många (främst tjejer) som absolut inte kan tänka sig en partner som är kortare än sig själv.

• Svar på tråden Är du längre än din kille/man?
  • Anonym (mq)

jag hade ett ex som jag var ihop med i 4 år och han var precis som ditt ex klagade ofta på att han var så kort, tyckte inte om att jag hade skor med hög klack m.m. personligen brydde jag mig inte ett dugg om att han var 6-7 cm kortare än mig, huvudsaken är väl att man trivs och fungerar bra tillsammans.

• Taggtroden

Min syster hade en pojkvän i några år där hon var 12 cm länge än han. Det var ingen som reagerade negativt på det. Själv blev jag så van vid tanken eftersom jag var med dem så ofta (killen hennes gick i min klass i 3 år) så jag tänker inte på de längre om jag nu för tiden ser ett par där mannen är kortare än kvinnan. Det är väldigt vanligt bland yngre tex på högstadiet att det blir så (jag jobbar med ungdomar i den åldern så jag ser det ganska ofta där också).
    Jag hade en kille en gång som var 3 cm kortare än mig också. Det var ingen som tänkte på det alls... sa dom i alla fall!
    Jag har inga som helst problem med att dejta killar som är kortare. Alls. Förstår inte om någon skulle tycka att de var fel på något sätt om andra har så i sitt förhållande.

• Cia o krabaten

Jag är själv lång, 184, och tycker väl sådär om att själv ha en kortare kille.
    Mest för att jag alltid haft komplex över min längd och vill gärna att killen då är längre eller iaf lika.
    Nu är min man 2cm längre så vi är i princip lika

Syrran däremot är nog 5cm längre än sin sambo.
    Jag tittar till när jag ser såna förhållanden, inte för att det är fel utan för mina egna erfarenheter.
    Men så tittar jag oavsett längdförhållande
    Särskilt sur blir jag när en kort tjej "lagt beslag på" en lång kille!
    Spara de långa åt oss långskånkar!.-o
    *Läs det med ironi*

• Salmiak73

Som svar på ts? Nej, min man är 191 och jag själv 169.
    Tycker det är assnyggt med långa kvinnor. Var glad över din längd Önskar själv att jag vore längre än mina 169.
    Hur lång är du förresten ts?
    Och oroa dig inte för att du är längre än din kille.

• Anonym (långaanna)

Verkar som ni tänker ungefär som jag, skönt Har en rad vänner som tycker jag är "knäpp"som kan ens överväga tanken på att vara med någon som är kortare än mig! Men kan ju inte rå för vem jag bli förtjust i

• Anonym (långaanna)

salmiak73 - Jo försöker vara nöjd, men har tyvärr blivit mobbad pga min längd, men börjar mer och mer känna mig nöjd och "säker"
    Jag är 183 cm, så är väl ingen jätte egentligen

• Anonym (lagom lång?)

är man nånsin lagom lång? Jag är 169 och varit med om att en kille inte ville dejta mig trots attraktionen pga. jag var för kort enligt honom, hehe!

• Anonym (lagom lång?)

Anonym (lagom lång?) skrev 2009-08-18 22:30:42 följande:

är man nånsin lagom lång? Jag är 169 och varit med om att en kille inte ville dejta mig trots attraktionen pga. jag var för kort enligt honom, hehe!
    Är 169 kort? Var bergsäker på att jag var lång, jag är huvudet längre än alla små nissar på 151 i släkten Har alltid haft små klasskamrater också!
  • Anonym (kortis)

jag tycker inte att det gör något att tjejen är längre än killen. Känner flera killar som har oh haft längre tjejer.

Däremot vill jag väl säga att 169 inte är särskilt kort. Jag är 152... o jag har snott en av "era män"... han är 180 =)

så om folk tittar för att tjejen är längre så tittar de nog även på såna som oss där det skiljer 30cm.

• keya12

Jag har då aldrig tänkt på att det skulle vara konstigt med att någon är längre än någon annan i ett förhållande. Jag trodde att det var kärleken som spelade roll? Hursomhelst tycker jag att det är jättelöjligt med folk som bryr sig om sånt. Tänk om man går miste om ett underbart förhållande för att man håller fast vid idiotiska principer som detta.

Svar på tråden Är du längre än din kille/man?