• Jenally

Utflycktmål i Örebro

Hej

Jag undrar om ni som bor i Örebro har tips på vad man kan hitta på med små barn.

Mina är tre och ett år gamla.

Vad gillar ni? Vad gillar era barn?

Stadsparken i all ära... men vad finns det mer?

Ha en bra dag!

• Svar på tråden Utflycktmål i Örebro
  • Danitra

Lek- och buslandet, gustavsvik och sen tar det stopp.

Har man lite äldre barn så finns det ju mer men med så små barn kommer jag inte på mer.
  • TeZs

lek och buslandet är en stor favorit hos mina barn! snart 4 år, 2 år och minstingen var väl runt 6 månader då vi var där sist, till o med han verkade trivas där :)
    Så finns ju barnens ö vid stora holmen, dom ska ha en hemsida om du googlar. Ja gustavsvik såklart...
    skojlandet, men där har jag aldrig varit så jag vet inte hur det är där..
    hmm kommer inte på så mycket mer :) Har vi så dåligt med aktiviteter i örebro?=)

• Cordelia

Hej!

Några saker vi provat med våra barn (1 och 3 år):

- picknick i Karlsundsskogen. Vacker miljö med skogen och ån, jättemysiga rastplatser, ofta med grillmöjlighet. Efter picknicken kan man gå med barnen upp till Fallen och titta på det dånande och forsande vattnet - garanterat spännande för barnen!
    - En tur till Svampen, ta hissen upp och titta på utsikten och ta en fika. Barnen tyckte hissturen var en upplevelse i sig!
    - En cykeltur till Naturens hus. Jättemysiga grillplatser och promenadstigar. Små porlande bäckar att kasta pinnar i - perfekt för kidsen.
    - Brunnsparken har ett minitivoli med lite karuseller och ev häst och vagn (fanns för några år sen...). Alldeles lagom för små knattar.
    -Stadsbiblioteket har ofta lite kul grejer för barnen, teatrar, sagostunder, utställningar osv. Om inte annat finns en liten koja och mysiga soffor att läsa böcker i. Och en trappa upp finns Mummel & Mums, stans bästa föräldra/barn-fik med massa lekgrejer och lekstuga och sånt. Där kan man hänga läääänge...

Vi gillar att vara ute som du märker... hoppas nåt kan passa er! Ha så kul!

• Bonanza
    jaghetersophia skrev 2009-08-19 18:40:59 följande:
    Bortanför eurostop har de byggt en vattenpark där det finns kossor och getter som man kan kolla på :)
    Va? Var då?!
  • Danitra
    Cordelia skrev 2009-08-19 18:37:10 följande:
    . Och en trappa upp finns Mummel & Mums, stans bästa föräldra/barn-fik med massa lekgrejer och lekstuga och sånt. Där kan man hänga läääänge... Vi gillar att vara ute som du märker... hoppas nåt kan passa er! Ha så kul!
    Nja, jag (eller snarare sonen) tycker att Creperiet slår M&M alla gånger!
Svar på tråden Utflycktmål i Örebro