• NinaFina

Hjälp mig! Vilket mobilabonnemang är billigast? (kontantkort)

Nu behöver jag hjälp av er i kontantkortsdjungeln! Jag ska ge min dotter ett abonnemang på mobilen i födelsedagspresent, och det verkar vara en total djungel bland alla operatörer. Är det någon som har något bra att tipsa om? Hon kommer att enbart ringa dagtid, ev lite sms kvällstid, vill slippa faktureringsavgifter, så billigt som möjligt alltså.

Snälla hjälp mig, vad ska jag välja???

• Svar på tråden Hjälp mig! Vilket mobilabonnemang är billigast? (kontantkort)
  • Poena

Är det abonnemang eller kontantkort du ska ha? Antar att det är abonnemang eftersom du talar om att slippa faktureringsavgift m.m

Comviq Knockout

69:-/mån man får ringa för allt

69 öre/min till alla när, dygnet runt
    Sms 69 öre
    Öppningsavgift 69:-

Betala via autogiro så blir det fritt från fakturaavgift!

• NinaFina

Det är kontantkort jag ska ha. De har tydlige faktureringsavgifter på kontantkorten också! *suck*

Kollade på knockout, men då måste man ringa för en viss summa/månad och den summan kommer hon inte upp till. Så mycket kommer hon inte att ringa.

• Poena

Ok.. ja kommer hon inte upp i den summan så är det generellt mycket dyrt med kontantkort. Blir från 2-3 kr per minut och uppåt i snitt..

• Nyfiken gul

kontantkort är ju i särklass billigast...

då ringer du för dom pengar som finns på mobilen, inga fakturor eller extra avgifter...

Just nu är Halebop billigaste kortet....0 kr i min till alla andra med halebop o 49 öre till andra operatörer.... sms för 49 öre stycket....

• Poena

Tänk på att Halebop har en minimiförbrukning om 49:- per månad, kommer man inte upp id et drar de ändå 49:- Dessutom tar de 5:- som de drar av om man köper påladdning i butik t ex Lite dåligt tycker jag. Sedan håller jag absolut inte med om att kontantkort är billigast Men det kan ju vara ett sätt att kontrollera förbrukningen på.

• Poena

En rättelse av Halebops ringpriser. De är alltså 99 öre/min till andra operatörer. Sms för 49 öre..

• Nyfiken gul

poena...

det där undrar jag över om det stämmer... haft halebop i 2 års tid o har aldrig fått dra något extra för varken köp i butik eller annat.... jag ringer inte för miniförbrukningen varje månad o får inget avdraget för det.....

• Poena

Liten jämförelse när jag ändå håller på

Vodafone kontantkort
    79 öre/min till alla nät, sms 79 öre om du fyller på med minst 100:-/mån

Comviq kontant Knock out
    69 öre/min till alla nät, 69 öre för sms, om du fyller på med minst 125:-/mån

Telia kontantkort kväll och helg
    3,99 öre/min dagtid, 29 öre/min kvällar och helger, sms 1,25 kr

Telia dygnet runt
    1,29 kr/min, sms 1,25 kr

Halebop (som nämnts innan)
    0:- inom Halebop 99 öre till andra, 49 öre för sms, du måste göra av med 49:-/mån
    Negativt att de ej har någon kundtjänst mer än via mail (är alltså svåra att få tag på vid problem som t ex om koden man köpt ej fungerar)

Djuice kontantkort
    88 öre/min dygnet runt till alla, 77 öre för sms

• linda87

comviq kompis!!!!

jag laddar för 150:- dte räcker i ca 2 månader. då alla mina vänenr och familj har comviq är dte gratis att ringa till de i 30 dagar efter dte kostar dte dock n liten slant.

Men det räcker för mig i 2-2,5 månad! för 150:- rätt billigt....doock lönar dte sig ju bara om man har andra som man ringer osm har qomviq...

• Pink Rose

Nyfiken gul:
    De har precis ändrat... Kanske därför du inte visste

• NinaFina

Oj jösses. Ja detta visar ju verkligen att det är en djungel av olika priser till höger och vänster. Inte konstigt att man blir förvirrad! Min dotter är bara 9 år så det kommer inte att bli så mycket ringt för henne. Mest till mig och hennes pappa. Vill hon ringa en kompis får hon göra det hemma.

• felicia6

Fast jag måste oxå tillägga en sak till Poenas jämförelser..

Angående telias priser på sms för 1.25kr..
    Dom har att man kan köpa 500sms varje månad för 100 kr, och då kommer man LÅNGT under 1.25 per sms

Själv smsar jag mer än vad jag ringer, så för mig är det en superdeal att ha telias kontantkort och ladda det med 500 sms för 100kr.. Sen eftersom jag ringer lika mkt dygnet runt o inte bara kvällar, så har jag telias dygnet runt o ringer för 1.29kr/min..

Sen för mig var det oxå en sak som spelade in då jag valde nytt, och det var vart jag numera bor.. jag har ju flyttat hem till norrland, och då har ju telia i särklass bäst täckning här uppe.. (och halebop eftersom dom använder telias nät)

• Pink Rose

Vad är det för skillnad på Telia kväll/helg och Telia dygnet runt? Betalar man mera om man har dygnet runt? Är inte så insatt, och vill byta ifrån Halebop

Till TS. Men vad sägs om comviq kontant? Hade det förut, och det ger bra teckning i Sthlm samt att det inte är några speciella avgifter (vad jag vet). Högsta minut priset är runt 4 kr dagtid...

• felicia6

Pink Rose.. Telia dygnet runt kostar lika många kronor/minut när man än ringer på dygnet o helgen..
    Och Telia kväll/helg kostar mer i minuten på dagarna o mindre i minuten på kvällar o helger.. Så är man en sån som ringer bara på kvällar o helger ska man ju hellre ta det
    men är man som jag.. ringer inte så mkt, men då jag väl ringer så kan det vara närsomhelst på dygnet, så är det bättre med telia dygnet runt..

Svar på tråden Hjälp mig! Vilket mobilabonnemang är billigast? (kontantkort)