• skrollan79

Blöder två veckor efter mens??

Hej, Min mens har alltid varit rätt regelbunden. Men två veckor efter senaste mensen kom det lite blod, nu har det hållt på så i fyra dagar, och idag är det klarrött! Jag är medveten om att det var vid ÄL, och tänkte först att det ev var en nidblödning- Men då borde väl blodet avta? ska jag bli orolig? tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden Blöder två veckor efter mens??
  • frux

ring gyn och be om en koll. mellanblödningar utan orsak eller vid piller ska alltid kollas upp!

• skrollan79
    frux skrev 2009-08-19 10:10:59 följande:
    ring gyn och be om en koll. mellanblödningar utan orsak eller vid piller ska alltid kollas upp!
    Ok.. testar sjukvårdsupplysningen först.. Tack!
  • skrollan79
    skrollan79 skrev 2009-08-19 10:15:09 följande:
    Ok.. testar sjukvårdsupplysningen först.. Tack!
    Ringde dit, de sa att man kan få mellanblödningar utan att det är nån fara. Men nu är det mer som mens. :S de sa också att om man blir febrig eller får kramper, då ska man åka in. så jag väntar och ser vad detta är..
  • skrollan79
    frux skrev 2009-08-19 13:49:32 följande:
    kan du inte vara gravid då?
    Ja möjligheten finns ju! jag hade ÄL 2 dagar innan första blodet kom. Men jag vet inte om det är normalt att få såkallad mens så mycket tidigare, och är det vanligt att få blödningar om man är gravid? ska ha den egentliga mensen 28-29/8..
  • frux

tänkte att du kanske var gravid sen månaden innan. Alltså att du blev gravid FÖRRA ÄL. Och sen fick "mens" och nu extrablödning.? Jag hade nämligen sådär när jag hade utomkvedes...

• skrollan79
    frux skrev 2009-08-19 14:23:11 följande:
    tänkte att du kanske var gravid sen månaden innan. Alltså att du blev gravid FÖRRA ÄL. Och sen fick "mens" och nu extrablödning.? Jag hade nämligen sådär när jag hade utomkvedes...
    Åh herregud! nej jag gjorde gravtest då, eftersom vi försöker skaffa barn, men utomkvedes.. får man inte feber och sånt då?och jag kan inte köpa test förrän imorgon..
  • frux
    skrollan79 skrev 2009-08-19 14:25:02 följande:
    Åh herregud! nej jag gjorde gravtest då, eftersom vi försöker skaffa barn, men utomkvedes.. får man inte feber och sånt då?och jag kan inte köpa test förrän imorgon..
    nej. det behöver man inte få. Jag fick aldrig aldrig feber. Jag hade konstiga blödningar och ville kolla upp om jag ännu var gravid och då var det ett X ist... Men om du har testat så borde det inte vara så. Jag måste iaf råda dig att ringa GYN ist för bara sjukvårdsupplysningen. Enliget min gyn så ska man alltid kolla upp mellanblödningar.
  • Neko

Jag hade så och hade en cysta som var ofarlig. Fick ta ppiller i några veckor och då försvann den.

• skrollan79
    Neko skrev 2009-08-19 14:52:40 följande:
    Jag hade så och hade en cysta som var ofarlig. Fick ta ppiller i några veckor och då försvann den.
    Men jag köper nog gravtest imorgon, då får jag veta. annars får jag väl betrakta blödningen som nån slags mellanblödning.. för nidblödningar kan väl inte va såhär??
  • Neko

Nej det låter inte alls som en nidblödning. Är du gravid så är det nog någon annan slags blödning ^^

• frux

nidblödning handlar ju om ngr få droppar blod.

• skrollan79
    frux skrev 2009-08-19 17:38:35 följande:
    nidblödning handlar ju om ngr få droppar blod.
    Ok.. och mannen köpte gravtest så jag har gjort det nu, och det var minus. Då blev det inget förra månaden då. möjligt att det blev nåt förra veckan, men då är det ju ändå för tidigt för utomkvedes att så att säga blöda. ( ? )
    Ja jag vette fasen, då var det väl annars en märklig " vanlig" mellanblödning. :S
  • skrollan79
    skrollan79 skrev 2009-08-19 18:06:31 följande:
    Ok.. och mannen köpte gravtest så jag har gjort det nu, och det var minus. Då blev det inget förra månaden då. möjligt att det blev nåt förra veckan, men då är det ju ändå för tidigt för utomkvedes att så att säga blöda. ( ? )Ja jag vette fasen, då var det väl annars en märklig " vanlig" mellanblödning. :S
    Just ja, har lovat mannen att gå kolla mig i början av sep, när vi vet om jag blivit gravid förra veckan, eller om vanliga mensen inte dyker upp. Han är också lite småorolig.
Svar på tråden Blöder två veckor efter mens??