• Leiah

Plötsliga finnar överallt i ansiktet.

Jag är en tjej på 25 år, har alltid haft fin och problemfri hy tills för en vecka sen då jag fick fullt av små finnar i hela ansiktet. Alla har inte blivit gula men har massor med röda knottror överallt, till och med ner på halsen.

Jag kan ju tillägga att jag ammar och har gjort det i 3 månader. För ca 2, 5 vecka sen bytte jag även hudkräm till en som hetter Lipo-Balance och är från ett apotek i Norge.

Har aldrig varit känslig för krämer förr och har inte märkt av nån problemhud tidigare då jag ändå har ammat i 3 månader nu.

Vad kan detta bero på tror du och har du nåt tips på vad jag kan göra med detta?

MVH Linda

• Svar på tråden Plötsliga finnar överallt i ansiktet.
  • Åsa skönhetsexperten

Hej!

Jag har tyvärr inte så mkt erfarenhet av just amning och hudproblem, men eftersom finnar ofta beror på hormonrubbningar så är det inte konstigt att du har problem med huden just nu. Jag hoppas att ngn ser ditt inlägg som kanske haft liknande problem. Just finnar på käkpartiet och halsen brukar man säga är stressrelaterade, men det är svårt att säga exakt vad det beror på.
    Du kan prova att testa en annan hudkräm och se om det hjälper. Ibland kan finnar bero på felaktig hudvård eller känslighet mot vissa produkter.

Vänligen se även mina inlägg i trådarna med rubrikerna "Mitt ansikte har exploderat av finnar" och "Problemhy finnar".

Tycker du att dina problem förvärras och inget hjälper så uppsök en hudterapeut el läkare.

Mvh Åsa

Svar på tråden Plötsliga finnar överallt i ansiktet.