• Lallan

Sörjer min katt!

Min älskade lilla Nala dog nån gång under dagen igår. Hon kräktes ett antal gånger på morgonen så jag bestämde mig för att gå hem igen då jag lämnat ungarna på fsk och ta ett senare tåg. Gosade lite med Nalis som ev. hade lite ont i magen men det är ju inte så konstigt då man precis spytt. Hittade henne inte när jag skulle skynda mig till tåget igen bara fem minuter senare men eftersom hon verkade må bra bara stunden innan så skyndade jag mig iväg. På eftermiddagen ringer sambon och berättar att han hittat henne död. Jag har/hade fem katter så fyra har jag ju fortfarande kvar men Nala var min, sov alltid bredvid mig, och följde efter mig som en liten hundvalp. Har fortfarande inte fattat det helt men är så ledsen.

• Svar på tråden Sörjer min katt!
  • Miraklet09

ush beklagar verkligen sorgen.
    klandra inte dig själv bara, du kunde nog troligen inte hindra det,
    var ist tacksam att du gav kissen kärlek sista stunden..
    Krama om dig

• iortiger

*Kramar om*
    Beklagar förlusten!

• Tuesday

Beklagar din sorg, finns inte mer man kan säga... och det spelar ju ingen roll om man har flera, de är ju alla individer.
    Kram

• CTMT

Beklagar sorgen {#lang_emotions_frown}
    Det man får tänka på i efterhand är att katten haft ett bra liv, då brukar det kännas en aning lättare... Men för övrigt så är det precis som att förlora vilken familjemedlem som helst, djur eller människa... usch...

.¤:*¨¨*:¤. www.stratess.blogg.se .¤:*¨¨*:¤.
  • DST

Fy så hemskt.
    Någon aning om varför det hände? Var hon sjuk/gammal? Eller kom det plötsligt liksom?
    Beklagar sorgen..sov gott lilla Nala!

• Lallan

Tackar för era kommentarer. Nala var nästan 8 år gammal så hon var ju inte purung men inte gammal heller. Förutom att hon spydde flera gånger på morgonen (inget ovanligt då dom går ut i kattgården och äter gräs titt som tätt) så var hon inte sjuk på något annat sätt som vi märkt. Gosig och kelig senast kvällen innan.

• pearshapedbastard

Stackars!

Katter är underbara djur!

• Lallan
    pearshapedbastard skrev 2009-08-19 21:28:46 följande:
    Stackars! Katter är underbara djur!
    Ja dom är ju det. Har varit ganska förskonad från sånt här tidigare men nu på mindre än ett år så har vi förlorat både hunden och min favoritkatt. För mig så var det här värst framförallt för att jag faktiskt åkte till jobbet den dan trots att jag egentligen kände för att stanna hemma pga Nala. Hade dessutom 8h komp att ta ut så det hade inte varit några problem. Nu vet jag i och för sig inte om hon levde när jag åkte heller men att jag inte tog mig tid att leta reda på henne då. Jaja, borta är hon ändå och det hade jag troligtvis inte kunnat ändra på ändå.
  • Kiitos

beklagar sorgen.
    den dagen mina katter går bort blir verkligen inte lätt..
    själv fick jag avliva familjens hund för två veckor sen idag.
    en äkta schäfer och han blev bara 3 år och lite mer....
    saknar han så enormt mycket.... han så go emot våra små barn....

men han mår vila i frid nu med våran andra vovve som gick bort för 1 år sen och 6 månader sen....

hur gammal blev din katt?

många kramar

• Lallan
    Kiitos skrev 2009-08-20 11:33:07 följande:
    beklagar sorgen.den dagen mina katter går bort blir verkligen inte lätt..själv fick jag avliva familjens hund för två veckor sen idag.en äkta schäfer och han blev bara 3 år och lite mer....saknar han så enormt mycket.... han så go emot våra små barn....men han mår vila i frid nu med våran andra vovve som gick bort för 1 år sen och 6 månader sen....hur gammal blev din katt?många kramar
    Vår hund dog ju för nästan ett år sedan 7 år gammal och honom saknar man ju fortfarande men han var mer husses hund och stod inte mig lika nära som Nala. Nala skulle bli åtta år i oktober.
  • Kiitos

usch beklagar sorgen med huden med...
    mina katter är 8 år gamla....
    den dagen de går bort vet jag inte heller var jag gör...
    de är som små barn de små liven med....

jag väntar bara på askan nu av våran familjemedlem sen ska vi begrava honom till helgen om vi får hem honom....
    håller på med deras fina gravsten med....

en enda familjegravsten gör jag....

många styrkekramar till er från mig

• Mickan21

Beklagar sorgen, har själv 3 katter och förlorade 1 som var min första riktigt egna katt förra sommaren. Det är fruktansvärt tungt och sörjer fortfarande ibland...
    Dom är ju som familjemedlemmar.

Svar på tråden Sörjer min katt!