• JajaR

Huvudvärk i en vecka...

Har nu haft huvudvärk i en vecka, extremt det bultar och jag ser suddigt, liksom blixtrar...
    Ringde sjukvårdsupplysningen förra veckan, de sa åt mig att avvakta, vilket jag gjort, igår ringde jag igen, de bad mig kontakta min MVC för blodtryckskoll...
    Vilket jag gjorde...
    De sa åt mig att ta Niferex och jag fick en tid på fredag...

Har sammandragningar i magen som känns obehaliga och huvudvärken vill liksom inte ge med sig...

Vad ska jag göra, ska jag bara vänta...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-19 16:41
    Nu är jag orolig för B12 brist, jag har inte ätit det extra... visste faktiskt inte... tänk om barnet får ryggmärgsbråck nu???????????????

• Svar på tråden Huvudvärk i en vecka...
  • Birgitta2

Om du ser suddigt och det blixtrar och du dessutom har rejält ont i huvudet, så tycker jag du skall åka in till akuten.

• youpinalle

hade ochså sådär ont i huvudet riktigt jobbigt men tydligen så var det inge fara :) krya på dig ! det ger nog med sig snart!

• JajaR

Börjar tro på att det är B12 brist?

Inte kl, helt missat detta med att äta folsyra och
    B vitamin,,, nu mår jag inte bra ;

"B-vitaminbrist är associerat med ofrivillig barnlöshet, missfall och fosterskador."

• Jamirl

Är du långt gången?
    havandeskapsförgiftning orsakar ju huvudvärk. men annars är det normalt, jag hade det under mina grav!

• SatuSv

Kanske migrän? vet ej om man kan få havandeskapsförgiftning så tidigt,då har man vatten i kroppen,äggvita i urinen om jag minns rätt,huvudvärk och högt blidtryck.Fick det med min dotter när jag va i v37 el 38.

• JajaR

de tror inte på hav.sk.förgiftning, för tidigt...

• Syllen

Tyvärr så kan jag berätta min historia om extrem huvudvärk tidigt i graviditeten.

Min första graviditet fick jag extrem huvudvärk och när jag åkte in på ul v 17 så visade sig att hjärtat inte slog.
    blev inlagd mm och det visade sig att fostret dött i v 12-13 redan men kroppen hade inte stött ut fostret.

Vill inte skrämma dig på något sätt men jag har problem med B12 brist men aldrig haft några större problem med extrem huvudvärk i när mina värden sjunkit, inte ens när mina järnvärden har varit som sämst.

Åk till gynakuten så kommer dom göra ett ul på dig, vänta inte utan åk nu är mitt tips.

• JajaR

Usch, ja, vart ligger gynakuten.... i Sthlm?

• Jamirl

Tycker inte du ska oroa dig, ring in och prata och be om en tid. Jag hade det somsagt, vabnligt bland garvida.

• JajaR

Har fått en tid idag, ska kolla b vitamin (hos vanlig läkare) och en tid imorgon hos MVC....
    Orolig ändå... Uscha!

• JajaR

Jamiri;
    Det har gått bra, eller det är bättre
    Har tagit alla prover man kan nu och borde få svar vilken dag som helst. Järnvärdet var bra, blodtrycket oxå, men Bvitamin har jag inte fått svar på ännu.

I väntan knaprar jag B vitamin samt dricker mer vatten... Mycket mer vatten. Försöker vila mer än vanligt och hoppas att det ska räcka!

Tack för alal svar"

• JajaR

Har nu gått en gång hos sjukgymnast, inte fått provsvar än. FIck tusen ggr värre direkt efteråt, men nu bättre... Hoppas även jag på lindring... sjukt obehagligt!

• JajaR

Tack alla!

Har nu gått 3 gånger hus sjukgymnnast och förhoppningsvis är det psykisk stress som orsakat denna SJUKA huvudvärk. Det blir bätter och bättre för varje vecka!

Svar på tråden Huvudvärk i en vecka...