• Rondellen

    Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?

    ... och om du blivit gravid ígen, har du båda äggledarna kvar eller är ena bortopererad?

  • Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?
  • AnnaHväxjö

    Jag hade ett utomkveds i maj och blev gravid igen i juli...med en äggledare kvar. Dock blev det ett nytt utomkveds så nu har jag inga äggledare kvar och väntar på IVF.
    När jag opererades första gången såg min kvarvarande äggledare fin ut därav vårt snabba försök igen.Men mitt tips är att göra en spolning innan nya försök...känns väldigt jobbigt när man helt plötsligt inte har någon egen chans att lyckas.
    Önskar er all lycka!!!

  • vixon

    AnnaHväxjö: tråkigt att du fick ett till x. Lycka till med ivf!

    Till mig sa dem att de bara spolar ifall man har kvar den äggledare som fostret satt i, att det inte finns någon anledning att spola de äggledare som inte var drabbad. Men sa de annorlunda till dig?

  • AnnaHväxjö

    vixon: jag skulle ha spolat äggledaren nu i augusti om det inte var så att jag blev gravid igen. Jag kan känna lite så att om de sett att det var stopp så hade jag sluppit gå igenom ett x till och gått direkt till ivf, men det är ju sånt man bara kan spekulera i. Hoppas att alla andra inte tillhör de med oturen att få fler x än ett.

  • AnnaHväxjö

    Frikadellen: Jag har också fattat det som att det är för att kolla passage men att det kan medföra att det spolas ut rester som kunde ha satt stopp för ägget att sätta sig rätt. Det var inte min mening att vara negativ här. Jag kan säga att det gick väldigt snabbt för oss ju med en äggledare kvar bara. Så just den biten minskar inte chansen. För oss var det bara att sätta igång igen som gällde för psykiska måendet men vi är ju alla så olika. Nu ska jag ta kontakt med kurrator och få prata av mig lite, det erbjuder sjukhuset för oss. Om du vill får du gärna skriva till mig lite mer privat och du behöver någon att bolla tankar med. Kram på dig!!

Svar på tråden Någon som blivit gravid efter att ha fått ett utomkveds?