• Nelly08

Tyckte du att det var någon skillnad på din graviditet när du väntade en flicka eller pojke?

• Svar på tråden Tyckte du att det var någon skillnad på din graviditet när du väntade en flicka eller pojke?
  • Licens To Kiss

Vill också veta!!

I väntan på barn nr 2. Älskar mina barn.
  • snillis

Nej, jag har först en pojke och sedan en flicka och jag hade i stort sett identiska graviditeter. Så lika att jag var helt säker på att det var en kille andra gången också - kan säga att jag blev VÄLDIGT förvånad att det tittade ut en tjej.

• LJF

Nä, mina graviditeter har varit väldigt lika, skillnaden var nog mest att jag visste hur jag troligtvis skulle må den andra gången så det kändes lite lättare.

• norgesessan

Nej, mådde sämst första, en pojke. andra och tredje var lyxiga graviditeter. Jag mådde lite illa men kräkte inte med tvåan, med trean mådde jag knappt illa...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Gestilja

Min graviditeter har varit olika.

Pojke: Konstant illamående och kräkningar hela tiden. Inte sugen på nånting förutom isvatten, ibland lite frukt.

Flickorna (en född en i magen bf 16nov): Illamående och lite kräkningar men bara till typ v.20-22 men hemsk foglossning på båda. Sugen på söta saker-typ som nu när jag är tokig i Tutti frutti tablettaskar (MÅSTE vara tablettaskarna, ej påsarna!), och frukt.

• MiniPyret

Mina var totalt olika!!

Med pojken hade jag alla dess krämpor som finns och med dottern mådde jag som en prinsessa!!

• Kajak

Har 3 barn, flicka-pojke-flicka.

Jag säger JAAA!!!!
    Med tjejer mådde jag väääälidgt bra, orkar mycket osv osv..
    med sonen mådde jag KASSSS!!!! de första veckor iaf sen är det helt ok.

När jag väntade 2a barn o kände att jag mådde illa så sa jag till min man att det är en pojke i magen.
    Han undrade hur jag kunde vara säker på det. Jag svarade att jag mår illa och att pojkar bråkar alltid.
    Vid Rutin UL såg vi det var en pojke så jag hade rätt
    När jag väntade 3e var jag säker det är en flicka så jag hade rätt igen...

Få se hur jag mår när jag väntar 4e barn..
    Kass eller bra?

Ska bli kul o se om det stämmer??

• Alina 76

Jag har tre - pojke, flicka, pojke.

Med första mådde jag lite illa av olika dofter av mat (garamasalla och brockoli var väl värst), annars var det en lätt graviditet.

Med andra (dottern) mådde jag JÄTTEilla i 11-12 veckor, spydde dock aldrig. Mycket foglossning men allmänt var jag mycket avslappnad och kände mig harmoniskt och lugnt till mods (efter de 12 veckorna).

Med tredje mådde jag ganska så illa, men mindre än med flickan. Var dock ganska lätt irriterad och stressad (kanske beror på att man har en 4-årig och 1,5 - årig hemma samt pluggade 175 % av heltid ).

Svar på tråden Tyckte du att det var någon skillnad på din graviditet när du väntade en flicka eller pojke?