• Helstsyskonnu

Kavat outlet i Kumla

Jag undrar om det finns någon som besökt Kavatfabriken i Kumla.

Har de stort utbud? Är det andrasortering? Finns säsongens modeller eller är det "skrap" och udda storlekar från tidigare säsonger?

Hur mycket billigare är det jämfört med ordinarie pris i butik?

• Svar på tråden Kavat outlet i Kumla
  • Helstsyskonnu

ingen som varit där?

• Helstsyskonnu

Miss Maya skrev 2009-08-19 20:15:44 följande:

www.kavat.com/kavatbutiken/index.htmHär är hemsidan. Men jag vet inte om det hjälper dig så mkt.
    Tack men där har jag tittat. Det står ingenting om priser, annars brukar ju outlets skylta med typ "40-60% lägre pris" och sådant. Står inget om utbudet heller, känns nästan som att det är en "vanlig" butik, men de kallar den ju för outlet.
  • Miss Maya

Fast de kan väl inte ta fullt pris för skor med lite fel, provkollektioner osv?
    Vi var på väg dit i somras, men de hade tyvärr stängt då.

Helstsyskonnu skrev 2009-08-19 20:18:02 följande:
    Miss Maya skrev 2009-08-19 20:15:44 följande: Tack men där har jag tittat. Det står ingenting om priser, annars brukar ju outlets skylta med typ "40-60% lägre pris" och sådant. Står inget om utbudet heller, känns nästan som att det är en "vanlig" butik, men de kallar den ju för outlet.
  • Miss Maya

Jag hittade en blogg där hon skrev att hon köpt skor för 300 på outleten, i butik kostade de 500. Så det är ju en viss skillnad.

• Madge
    Helstsyskonnu skrev 2009-08-19 20:18:02 följande:
    Miss Maya skrev 2009-08-19 20:15:44 följande: Tack men där har jag tittat. Det står ingenting om priser, annars brukar ju outlets skylta med typ "40-60% lägre pris" och sådant. Står inget om utbudet heller, känns nästan som att det är en "vanlig" butik, men de kallar den ju för outlet.
    Jag ser inget om att det är en outlet, utan en fabriksförsäljning. I mina ögon är det två olika saker.
  • Smultris

Jag var där häromdagen

dem har en helt ny outlet butik jättefin och mycket större än innan. En hel del Didriksson kläder..regnställ, vantar mössor och så.

Jag köpte varmfodrade vinterstövlar stl. 25 för 100:-
    varmfodrade vinterstövlar stl 25 för 300:-
    och ett par höst skor med lite tunnare foder i för 370:-

priserna varierar....tittade först på ett par vinterstövlar för 480:- innan jag hittade dem jag köpte mycket billigare som låg i korgar.

är det något särskilt du undrar över så fråga så ska jag försöka svara.

• Pico

Jag har varit där och tyckte att det fanns ett stort utbud. Vi var där i våras och jag uppfattade att det var säsongens varor de hade. Det fanns gott om storlekar tyckte jag. Tror inte att det var andrasortering (fanns "billiga lådor" oxå). Vi köpte vår-/höstskor till tjejerna (promenadskor m lite mer gympasko-aktig) o de kostade 350 kr, vet inte vad de kostar i butik.

Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Smultris

åh här kommer svaren på dina frågor:

Har de stort utbud? Ja.

Är det andrasortering? ja både och tror jag..men iinga fel på dem skor jag köpt de sista tre åren där.

Finns säsongens modeller eller är det "skrap" och udda storlekar från tidigare säsonger? Nej det är inte skrap utan det är säsongens skor allt eftersom dem tillverkar dem, alla skor står på hyllor storleksmässigt så det finns ganska mycket allt välja på bara att ringa och fråga om det är någon särskild sko man är ute efter.
    dem har öppet mellan 14-18

Hur mycket billigare är det jämfört med ordinarie pris i butik - se ovan priserna varierar..

• Helstsyskonnu
    Madge skrev 2009-08-19 20:42:20 följande:
    Jag ser inget om att det är en outlet, utan en fabriksförsäljning. I mina ögon är det två olika saker.
    Fast när jag läste om den så klickade jag ju på en rubrik som hette just "outlet".

Tack alla för svaren! Då ska vi nog åka dit och kika, sonen behöver både höst och vinterskor så det blir ju en del pengar. Svårt det där med höstskor tycker jag, men det känns ju som att det behövs något mellan tunna gympaskor och fodrade vinterkängor.
  • lövet

Vi var där i slutet på sommaren när nya butiken öppnat och jag tyckte att den var värdelös. Dom hade stort sortiment men priserna var höga - kan hitta samma priser här i Stockholm. Fanns i stort sett ingen 2:a sortering eller gamla säsonger. Dom enda riktigt billiga skorna då var varma vinterstövlar i små storlekar. Inte värt ett besök om man inte har vägarna förbi ändå. Didrikson utbudet var jättelitet liksom tretorn.

• Helstsyskonnu
    lövet skrev 2009-08-20 13:01:34 följande:
    Vi var där i slutet på sommaren när nya butiken öppnat och jag tyckte att den var värdelös. Dom hade stort sortiment men priserna var höga - kan hitta samma priser här i Stockholm. Fanns i stort sett ingen 2:a sortering eller gamla säsonger. Dom enda riktigt billiga skorna då var varma vinterstövlar i små storlekar. Inte värt ett besök om man inte har vägarna förbi ändå. Didrikson utbudet var jättelitet liksom tretorn.
    Det var ju lite skilda åsikter, men vi har inte så himla många mil så kanske att vi tar en sväng dit. Synd att de bara har öppet på vardagar.
  • Smultris

om du går in på deras hemsida så har jag förmig att de skulle ha extra öppet några lördagar...kommer inte ihåg..men det stod nåt om det på deras hemsida

Svar på tråden Kavat outlet i Kumla