• tremama

tips på hall

Hej
    Har någon nå bra idéer om hur man skulle kunna göra om vår tråkiga hall...bilder finns i mitt galleri

• Svar på tråden tips på hall
  • ahhhaa

varför inte sätta halvpanel och nån snygg tapet upptill...

• Gulletuss

Ni kan ju t.ex. måla väggarna i en färg som ni gillar/som passar in i övrigt. Och så kan det vara läckert att ha en tapetfondvägg vid ytterdörren. Någon läcker mönstrad tapet som går i samma ton som de 3 övriga väggarna.

• Lola Jämtland

Först skulle jag ta bort hatthyllan...jag är allergisk mot såna... o sätta upp krokar på väggen i stället och sätta upp nån form av vant- och mössförvaring på väggen.

Använder ni sekretären i hallen? Om inte så skulle jag ta bort den och sätta en liten bänk där istället, samt hyllor ovanför för förvaring.

O så måla väggarna i nån enhetlig färg.

• Lola Jämtland

En sak till....

Skoförvaring....jag skulle sätta upp såna där metallfärgade skoställ från IKEA på väggen...vet inte vad de heter just nu....lätt att dammsuga under....

• Syrran79

Jag skulle fixat till ytterdörren. Vi la en glasfiberväv på dörren, och målade sedan. Gillar inte sådana där gamla trädörrar...

• tremama

Tack för tipsen!
    Sekretären som vi har, står där endast pga att vi måste ha bredbands och tele boxarna gömda inne i den. Jag vet inte riktigt vad man ska ha istället.

"syrran79"
    Glasfiberväv på ytterdörren? blir det bra?

• noname

måla dörren vit.... ..få in mera vitt...så ser den genast större ut.sen mer spotlights..i ex skenor...

• tremama

Ytterdörren
    Vi bor i lägenhet. Menar ni att vi ska måla dörren på insidan bara?

• Syrran79

Inte sådan glasfiberväv som man har på väggarna, det finns glasfiberväv utan struktur, för att det ska bli jämn yta när man målar. Är det bra yta på er dörr behöver ni ju dock inte det.

• Syrran79

Vi målade bara insidan på dörren (vi bor oxå i lägenhet).

Svar på tråden tips på hall