Jessica85 skrev 2009-08-19 21:54:23 följande:
Jag är sjukskriven nu, har varit det sedan vecka 24, är i v.32 nu. Bråkar med fk om ersättning, dem är inte så pigga på att godkänna min sjukskrivning men jag kan inte röra mig och jobbar inom äldrevården.Mina besvär började i vecka 14-16, samma förra gången och det har bara blivit värre.Det första jag gjorde var att skaffa ett bälte. Sen går jag på akupunktur nu också.Här är en lista jag fick på
fl på hur man kan lindra eländet..:Cykling och vattenträning (dock ej vanligt bröstsim utan man får paddla med benen) kan vara bra träningsformer.Det är viktigt med vila och ibland kan akupunktur och massage hjälpa (åtminstone de muskler man överbelastar för att man har ont).Både värme och kyla kan kännas bra... Man får prova sig framAndra tips är att vagga lite när man går eftersom det avlastar, gå med korta steg, undvik/backa uppför trappor, sov med en kudde mellan knäna, undvik stora rörelser med benen isä
r.Stå på båda benen.Jag får inte heller lyfta eller bära tungt, inte gå längre sträckor osv..För mig är det värst när jag ligger, så jag sitter oftast på dagarna, gör ont när jag går också.Nätterna är jobbiga eftersom man ligger, men det går med massa kuddar att stoppa där man tycker det behövs..Lycka till och hoppas att det inte blir värre för dig!
Tusen tack för många tips!
Ett sånt där bälte verkar ju vara en god investering alltså. Men usch för att du ska behöva bråka om ersättning, så tråkigt att det är så svårt att få fk att förstå att det är ett rätt begränsat tillstånd med foglossning. Håller tummarna för att de ska ge sig till sist och ge dej den hjälp du behöver!
Men ja, får väl placera mig på en pall på jobbet resten av graviditeten, så är jag inte i vägen, så kan jag sitta där och ha ont, men är på jobbet iaf

Ja, nej nu ska jag försöka hålla humöret uppe, men jäkar vad det gör ont emellanåt