• Anonym (ledeeeen)

Tjaffsar om ALLT! Står inte ut mer:(

Jag och pojkvännen har vart ihop i 5år. Har ett barn, fick barn ganska fort. Oplanerat.
    I början när vi träffades fungerade allting ok men när vi flyttade ihop insåg jag vilken slarver han är!

Jag står inte ut! Jag tjaffsar på honom om allt. Då menar jag presis allt.

Han är slarvig så slarvig!

Rengör inte toan efter han lämnat spår i den. Torkar inte upp smulor på bordet när han äter. Lämnar kläder slängda på golvet. Spiller på golvet, men ser det inte. Kan ligga fläckar kvar utan att han ens ser!

Plockar inte undan efter sig.

Öppnar skåpsluckor o tar ut mat o lämnar luckan öppen. Skjuter aldri in stolen efter han gått från bordet. Lämnar smulor i soffan.
    Biter av naglar o slänger på golvet. Hittade 2 igår.

och då menar jag inte att det hänt 1 gång, utan att det händer vareviga dag.
    MM MM MM.

Visst vissa saker är ju strunt saker. Men när man gnällt på han varje gång han glömt stänga skåpsluckan o den står öppen, så blir man ganska trött på att gnälla eller stänga den efter honom.

Minsta lilla grej som han nu slarvar med får mej att bli tokig.

O challa äckliga grejer han har för sej, det med naglarna o snorkråkor på golvet. Får såna äckelkänslor för honom.

Och detta gör att vi bråkar så enormt mycket!

Jag tycker han är oansvarig och aldrig tar initiativ till städning. För han ser ju aldri att de är grisigt.

Det är jag som alltid ger order typ om att nu ska det städas och tvättas. Nu i veckan tänkte jag hålla tyst. Då vräker han ut sig på morgonen MEN vårt barn har inga rena kalsonger till dagis. O hela tvättkorgen var överpackad med tvätt.

Ändå ser han inte sånt som måste göras dagligen i ett hem.

Blir ttttttttttooookig!!!

På helgerna får jag tvinga han att duscha för han "glömer" säger han.
    Han gör det på fredag kväll sen kan han gå hela helgen o inte duscha förens på måndag.

URK.

Hjälp överväger allvarligt att lämna honom! Har sagt det till honom då städade han ur hela lägenhetetn, blev väl rädd. Men det är ju inte det jag vill. Det är inget man gör 1 gång så är det bra. Det måste ju göras regelbundet och jag orkar inte ta de initiativen jämt.

• Svar på tråden Tjaffsar om ALLT! Står inte ut mer:(
  • Tommy parterapeuten

Hej

Det låter som om ni har ett klimat hemma som inte är bra. Det är viktigt att ni har en agenda kring hur ni ska komma överens med varandra. Om ni inte har det är det lätt att det blir en, vanligtvis kvinnan, som tar upp vad som behöver göras. Om detta sker för ofta kan det leda till ett destruktivt mönster som ingen tjänar på. Det handlar inte om att du ska sluta ta upp sådant som är viktigt för dig utan att ni ska komma överens om hur ni vill ha det. Glöm inte att ge varandra uppskattning. Det är väldigt lätt att glömma under småbarnsåren.
    Tommy
Svar på tråden Tjaffsar om ALLT! Står inte ut mer:(