• Anonym

vad kommer elen kosta och vilket bolag ska man välja?

jag ska flytta till en tvåa på ca61 kvadrat.

och kommer ja energi lampor i alla lampor och det jag kommer ha i maksin väg är

en bärbar dator
    tvättmaskin
    kyl/sval och frys och spis
    tv(kanske en mini tv i sov rummet)

jag bor i dag i en lika stor lägenghet med mig sambo.
    vi har ca 1200 kr per kvartal på vintern och max 900 kr på sommaren i el per kvartal.

då har vi
    en tv.
    två datorer en bärvar och en stationnär
    2 bärbara telefoner
    ett 112 l akvarium.
    kyl, frys och spis
    tvättmaskin

jag undrar vad ni tror att jag kommer ha i el när jag flytta per kvartal?
    jag vet att det beror på bolag m.m.
    men kommer jag har lika som nu eller kommer de blir mindre?
    nån som har ungefär lika mkt aparater som jag kommer ha som kan berätta vad ni har.

sedan undrar jag vilket avtal ska man ha fast eller rörligt och vilket bolag är bäst?
    vi är Umeå energi som vi måste betala nät avg på tror de kommer lika på samma som för denna lgh ca 280 kr per kvartal.

• Svar på tråden vad kommer elen kosta och vilket bolag ska man välja?
  • Mystic noblesse

Vi hade ca 500 varannan månad när vi bodde i en 2:a på 60 kvm.

• Anonym (Tvåa60kvm)

Jag bor i en tvåa på 60kvm. Jag har ca 600kr/månad i elräkning, så det borde väl bli ca 1800kr/kvartal för dig då. Men det går ju faktiskt inte att jämföra så rakt av...

• Mystic noblesse

Det var dyr el! Eller var det kallhyra på er lägenhet?

• Anonym (Tvåa60kvm)
    Mystic noblesse skrev 2009-08-20 19:02:10 följande:
    Det var dyr el! Eller var det kallhyra på er lägenhet?
    Menar du mig? Nej, det är inte kallhyra. Tycker inte det är särskilt dyrt heller. Vi har bara A-klassade nya maskiner (kyl, frys, TV, diskmaskin och tvättmaskin). Vi tvättar ca 2 ggr/vecka och diskar ca 3-4ggr/v. Vi har två datorer också, precis som TS.
  • PreciousDivine

Anonym (Tvåa60kvm) skrev 2009-08-20 15:43:58 följande:

Jag bor i en tvåa på 60kvm. Jag har ca 600kr/månad i elräkning, så det borde väl bli ca 1800kr/kvartal för dig då. Men det går ju faktiskt inte att jämföra så rakt av...
    Tyckte också det var dyrt, nu på sommaren ligger vi (två vuxna) på ca 500:-/månad. Vi har tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, TV och tre datorer. Det är dessutom kallhyra!
  • Trollmor 86

TS du undrar vilket bolag som är bäst.. det finns så många så det är svårt att säga.
    Själva är vi medlemmar i något som heter kundkraft och är supernöjda. Det är ett företag som förhandlar fram elavtal. Kommer inte ihåg hur många förhandlingar per år de har men det är några i alla fall.

De sätter ett pris att max såhär mycket får det kosta. Sen får elbolag ange vad de är beredda på att lägga sig. Då slipper man själv hålla koll på vilket bolag som är bäst för stunden eftersom det ändrar sig så från år till år. Och med kundkraft så får du det billigaste elbolaget såklart.

Tjänsten är dessutom helt kostnadsfri.
    Du kan ju läsa mer om det på deras hemsida: kundkraft.se/

• sep08

Hej du jag rekomenderar inte att du går in på viss jämförelse sidor och kollar för dom uppdaterar inte särskilt ofta sen jämför dom bara vissa bolag.. Jag jobbar med el så därför jag vet:) jag skulle rekomendera skellefteåkraft, biligt kwh pris och ingen årsavgift.. Men du kan skriva på min mejl om du vill ha mer tips och råd.. Kan inte garantera dig ett svar annars.. :) Kram lycka till

• Anonym
    sep08 skrev 2009-08-21 21:58:58 följande:
    Hej du jag rekomenderar inte att du går in på viss jämförelse sidor och kollar för dom uppdaterar inte särskilt ofta sen jämför dom bara vissa bolag.. Jag jobbar med el så därför jag vet:) jag skulle rekomendera skellefteåkraft, biligt kwh pris och ingen årsavgift.. Men du kan skriva på min mejl om du vill ha mer tips och råd.. Kan inte garantera dig ett svar annars.. :) Kram lycka till
    you got mail
Svar på tråden vad kommer elen kosta och vilket bolag ska man välja?