• have a nice day

Fler som startar med gonal-f nu?

Hej på er!

Finns det fler här som startar/har startat med gonal-f i dagarna? Jag har pco och är nu inne på försök två med gonal f.. förra gången fick vi avbryta pga för många äggblåsor. Var på VUL idag, efter 5 sprutor fanns nu en äggblåsa på 10mm som dragit från de andra:) så det verkar lite mer lovande hoppas jag...
    Vore kul med nån mer i samma sits??

• Svar på tråden Fler som startar med gonal-f nu?
  • Therese 84

Hej!!
    Jag har också pco, va till läkaren i onsdags och fick börja direkt med gonal-f. Förhoppningsvis får jag rätt dos och allt funkar, då blir det insemination torsdag el. fredag nästa vecka. Ska på vul på onsdag.
    Vad ska ni göra?? Ivf eller insemination? Eller använder ni gonal-f istället för pergotime??

Hoppas verkligen det funkar nu, vi har försökt i nästan 4 år...
    Hur länge har ni försökt?

• have a nice day

Hej! Vilken dos fick du börja med? Jag har tagit 75E i fem dagar och tar nu 112,5E till måndag då jag ska på VUL.. Mitt problem verkar vara att för många äggblåsor mognar..så jag håller tummarna denna gång att bara en eller två mognar.
    Vi ska inte göra insemination utan försöka hemma själva. Detta är andra försöket nu men har tvillingar som är 10 år och då tog det tid med utredning osv...men när jag väl fick hjälp så tog det direkt o de blev till:) Men nu är jag ju 10 år äldre så det kanske spelar in..vi får se..
    Önskar er lycka till!! Vi kan väl följas åt här och se hur det går för oss??

• Therese 84

Jag fick den lägsta dosen, 37,5 under hela behandlingen. Är lite rädd att det är för lågt och att det inte kommer att fungera. Jag bara längtar till onsdag då jag ska på VUL :)
    Klart vi kan följas åt här. Hoppas att det går bra för er idag!

• have a nice day

Hej, den låga dosen funkar inte på mej men det verkar tydligen inte denna heller göra:( Var på VUL idag och slemhinnan var bra men jag får som vanligt för många äggblåsor som växer samtidigt, så där var ett gäng på precis under 10mm i ena äggstocken och i andra en som var 12mm.. Så nu ger hon det två dagar till annars avbryts detta försök...suck. Hon tyckte jag skulle ha puregon istället för det kan man dosera bättre, den gången jag blev gravid med tvillingarna hade jag 100E Puregon..men med gonal F går det ju bara att ställa in antingen 75E eller 112,5. Jobbigt att det ska va så svårt att få fram äggblåsor..
    Hoppas det går bättre på ditt VUL, du får skriva här hur det gick!! Jag håller tummarna för er!! kram

• Therese 84

Nä men fy va trist att det inte funkade för er denna gång heller!!! Hopas att du får testa med Puregon nästa månad!
    Är det för att du får för hög dos som det växer för många äggblåsor?? Hur ska storleken vara?? Är det bra storlek 10mm och 12mm??
    Jag längtar så tills imorgon, för att se hur det har gått för oss. Jag är ju visserligen väldigt orolig att jag fått för låg dos....
    Hoppas det går bra för dig imorgon, för du ska dit igen då och göra VUL??
    Kram

• Therese 84

Hej!
    Hur gick det för er idag??
    Jag var till läkaren idag, ingen äggblåsa som var direkt moget, så han vill att jag fortsätter med sprutorna och kommer tillbaka på tisdag 1/9. Samma dos fick jag....hmmm....men då antar jag att det är på gång lite iaf eftersom han inte höjde dosen??? Eller???
    Han sa att en äggblåsa hade börjat växa, den ca 10mm. Han sa att den var för stor, men varför ska jag då fortsätta om en var för stor? Jag fattar ingenting just nu, men jag gör som han säger :)
    Så svårt de här, frågor och funderingar kommer först några timmar efter när man tänker i lugn och ro och då finns inte läkaren där att fråga :)
    Får höra på tisdag annars.Kram på dig!

• have a nice day

Hej igen, ja visst blir man förvirrad...det är en hel vetenskap Jag ska till dr imorron em på VUL, så får vi se, men jag har ont i äggstockarna så det är säkert massor av äggblåsor:(
    Äggblåsorna ska vara 17mm tror jag när man ska ta ägglossningssprutan. Så jag tycker det var konstigt att din dr sa så..det vore ju bra att en äggblåsa tagit täten och växt ifrån de andra..det är ju det man vill. Förra gången hade jag 5 st på 15mm...så det kunde ju ha blivit ett helt gäng barn där;) Detta är nackdelen med PCO, att för många äggblåsor mognar samtidigt.
    Kan vara så att din dr är lite försiktig nu när det är första gången du behandlas..för jag fick oxå börja på 37,5E förra gången och höll ju på i 25 dagar totalt innan hon avbröt försöket.
    Håller tummarna stenhårt för dig, kram

• Therese 84

Hej. Jag måste ha missuppfattat dr igår då att den var för stor. Är ju som sagt mycket att ta in så....Hoppas att det funkar nu iaf! Får vänta tills tisdag. Är ju iofs skönt att vara lite försiktigt nu första gången, så att man inte blir överstimmulerad!
    Jag håller tummarna för dig idag! Kram

• have a nice day

Hej,
    tro det eller ej men en äggblåsa hade växt sig färdig och de andra hade hamnat på
    efterkälken så jag fick ta ägglossningssprutan:)). Nu finns ju risken att det blir mer än ett barn (igen) men så får det bli i så fall, bara det inte blir mer än två så.. Nu är det bara att hålla tummarna i två veckor för då ska jag dit på VUL igen om inte mensen kommit vill säga...
    Känns åtminstone jättekul att få fullfölja ett försök!! Hoppas din 10 mm blåsa växt till sig nu så får vi kanske följas åt i väntan på mens/inte mens!!
    Håller tummarna stenhårt:))
    Kram

• Therese 84

Va roligt för er!!! Jag har varit bortrest i helgen och såg det först nu!! :D
    Hoppas verkligen det tar sig nu!
    Jag ska på VUL imorgon bitti, så håll tummarna :)
    Hör av mig senare!
    Kram!

Svar på tråden Fler som startar med gonal-f nu?