• Ninno

Barnvagn (liggdel) för STORA bebisar??

Min dotter är snart 6 månader gammal och vi har ett litet problem när det gäller barnvagnen.
    Min dotter är ganska stor och lång för att vara 6 månader. Hon har nu vuxit ur liggdelen i vagnen, fötterna ligger utanför :) Vi har även en sittdel till vagnen men den funkar inte av olika orsaker. Dottern är inte såpass stadig än att hon kan sitta i en sittvagn. Dessutom är sittvagnen vi har helt för stor för vår tös. Alltså, liggdelen är helt för liten och sittdelen är helt för stor och "omysig"! Hård är den dessutom. Dottern vill fortfarande kunna ligga ned och sova mycket i vagnen så egentligen skulle jag vilja förlänga liggdelen med typ 10 cm men det går ju inte! Hon blir dessutom tvärilsken varenda gång vi har försökt med sittvagnen. Vi har en BRIO Happy och liggmåttet är 74 cm i liggdelen.

Någon som har samma problem eller har en lösning? Vet inte om vi måste köpa en helt ny vagn?! Hjälp!

• Svar på tråden Barnvagn (liggdel) för STORA bebisar??
  • Mamman till två

Kan du inte göra sittdelen mer ombonad med ett får/lammskinn eller sittdyna så den blir lite mer ombonad?

Lite filtar eller en "öppen" åkpåse kan man ju också ha för att skapa en mer liggvänlig sittdel.

• äppelmos

kronans liggdel är i rejälare storlek. vet dock inte hur mycket större. men när jag sett dem på stan har jag tänkt att de ser stor och rymliga ut jämfört med andra.

• Ninno
    Mamman till två skrev 2009-08-19 22:42:46 följande:
    Kan du inte göra sittdelen mer ombonad med ett får/lammskinn eller sittdyna så den blir lite mer ombonad? Lite filtar eller en "öppen" åkpåse kan man ju också ha för att skapa en mer liggvänlig sittdel.
    Hej! Tack för svaret. Jo jag har provat det men då blir det jättesvårt att ha selen fastspänd eftersom det är täcke osv i vägen. Jag testade även med en öppen åkpåse men det funkade inte heller :S
  • Yinsan

Gör hål för selen då eller köp ett fårskin med hål för selar redan. Tror jag sett det på Babyproffsen el liknande. Köpt ny vagn hade jag inte gjort då det handlar om dagar antagligen som hon fortfarnade vill ligga ner om hon inte sover. (utgår från att barnet är friskt) Våra två pojkar vägrade ligger ner runt 4 mån, men alla barn är ju olika!

• I have a kid

oj stackare har inte haft det porblemet. du skulle haft en emmljunga dom är stora liggdelear, dottern har använt sin liggdel för bara nånv ecka sen hon är 1 år & 2 månader okorr

• Sol Angelica

Rekommenderar Emmaljunga! Kanonbra då iaf hårdliften är både längre och bredare än dom flesta vagnar.

• WonderfulWord

min mamma var ute med måttband när vi skulle köpa vagn. inte ett dugg pinsamt:) men vi kom fram till att emmaljungas liggdel är längst och bredast. runt 79 cm lång. tror jag att det var.

• TvåTrollungar

blir nog svårt att förstora den liggdel ni redan har! men gör som någon redan sagt, använd åkpåse och ha den öppen och lägg i fårskin i den, sen kan du kanske köpa ett löst sele att använda? sitter hon något alls i vagnen? annars kanske hon inte ens är i behov av sele?

• TvåTrollungar
    TvåTrollungar skrev 2009-08-20 21:08:37 följande:
    blir nog svårt att förstora den liggdel ni redan har! men gör som någon redan sagt, använd åkpåse och ha den öppen och lägg i fårskin i den, sen kan du kanske köpa ett löst sele att använda? sitter hon något alls i vagnen? annars kanske hon inte ens är i behov av sele?
    vist har sitt delen fult ligg läge?
  • Kemy

Om hon ligger på rygg kan du ju bulla upp med en kudde under axlar och huvud samt en kudde under knäna så hon ligger som ett V (eller snarare 2/3 W), då tar hon ju mindre plats på längden. Hoppas du förstår hur jag menar! Verkar knasigt att köpa en ny vagn för sä kort tid som du ju faktiskt handlar om, tycker jag!

• Maggis81

Vi har också en Brio happy där dottern som är 5 1/2 månad växt ur liggdelen. Hon sitter inte heller upp men det funkar kanonbra med sittdelen, det är ju fullt liggläge. I början hade jag madrassen från hårdliften, nu har vi bara en filt och så har vi alltid fotsacken (heter det så?) så det blir ombonat. Sen blir det väl åkpåsen om ett tag och den har ju hål för selen när den behövs.

• Trollet Ludenben

Vi har tagit bort liften, sonen är 6 mån och kan inte heller sitta. Vi har sittdelen i plant liggläge eller sätter den lite halvsittandes. Funkar kanon. Har en crescent classic.

• 3 barns mamma84

Hade carena combi 08 men detta var inte lång tid till våran son inte fick plats alls med längden tyvärr men vi skaffade Emmaljunga sittvagn när han var 3mån gammal
    Det gick jätte bra han kunde sitta jätte bra

Svar på tråden Barnvagn (liggdel) för STORA bebisar??