Mitt tak invaderas av en miljard äckliga flugor?!
Hjälp!!
Två kvällar på en enda vecka så har mitt kök blivit bombarderat av äckliga små jävla flugor eller myggor eller vad sjutton det nu är.. För några dagar sen upptäckte vi det på kvällen - fullt i hela taket. De var i varierande storlek, från mindre än blomflugor till ungefär som myggor. En del var lite grön-genomskinliga. Jag skojar inte när jag säger att det säkert var tusen stycken i taket. Vi gick loss med tidningar och slog ihjäl dem alla, och "sanerade" med rengöringsspray efter alla fluglik däruppe. Efter det såg vi till att ha det superrent i köket, ifall det var därför de kommit dit..
Så gick det några dagar och allt var fint. Men ikväll hade de kommit tillbaka igen. Köksfönstret hade varit öppet hela dagen, vilket det inte brukar vara. Det fanns inga flugor när jag gick hemifrån kl halv 6, men kl 10 var där mängder. Tusentals äckliga jävlar. Så återigen fick vi göra samma sak.
Vad sjutton är detta för flugor?! De ser nästan ut som myggor de största, och de som är lite gröna (det kanske bara är de som är "yngre" som är mindre? verkar skumt om det är flera sorter) ser lite ut som bladlöss.
Hjälp! Vad ska vi göra? Kommer de utifrån?? Såg att det till och med satt ett par stycken INUTI fönstret (har dubbelfönster). De finns bara i köket..