Stå på försäkring utan körkort?
Kan jag som ej har något körkort stå på en försäkring på en bil?
Jag kommer att stå som ägare på bilen.
Kan jag som ej har något körkort stå på en försäkring på en bil?
Jag kommer att stå som ägare på bilen.
Ja, det kan du. Jag köpte en bil, som jag naturligtvis också försäkrade, innan jag fick körkort.
Visst kan du det.
Vad bra
Men dyrt blir det förstås:-S
Ja men bara om du är huvudsaklig användare också. Om bilen står mest i garage eller du har någon som kör dig i bilen så fungerar det.
Det finns omvända fall där en förälder köper och försäkrar en bil som sedan används av ett barn som bor på annan adress. I det fallet är det inte säkert att man får ut ersättning vid skada då barnet är huvudaklig brukare och själv ska försäkra bilen.
JO tjena!
Det var inte direkt lät att hitta ett försäkringsbolag som vill ge mig en helförsäkring på en bil jag inte kan köra
Än så länge har jag bara en prova på försäkring som jag kan ha i 6 månader till en billig peng.
Men det funkar då jag och sambon kan ta ett gemensamt lån i januari och då kan han stå som ägare. Och då blir det inga problem med försäkringen.
Hehe, hade inga problem att få försäkring när jag köpte min mc utan att jag hade kortet. Och inte blev det dyrare för det.
racer x skrev 2009-08-20 16:12:25 följande:
Har du kolla på www.compricer.se ??
Där får du en snabb överblick... Hoppas du hittar någon som vill försäkra er bil på dej.
Bra ju, dom där försäkringsbolagen är inte att leka med.
racer x skrev 2009-08-20 21:30:59 följande:
insplanet?