• Anonym

har du haft svamp och mens samtidigt?

........................

• Svar på tråden har du haft svamp och mens samtidigt?
  • Anonym (svampen)

nej, men direkt efter mens..

• Anonym (svea)

Nej men har svamp för första gången och det är hemskt :-/ lider med dig

• Anonym

jag har svamo just nu, skit jobbigt,

• Anonym

jag började känna av svampsymtomen några dagar innan mens och har fortfarande..hämtade ut en diflucan tablett idag som jag tagit...den började jag tänka..hoppas den hjälper även fast man har mens och använder binda och tampong...det borde det väl?

• Anonym

Tampong bör du inte använda när du har svamp,tror inte det är bra alls.
    Tabletten hjälper trots att du har mens.Jag tog pevaryl och jag blödde mycket men svampen gick bort iallafall.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-08-19 23:13:57 följande:
    Tampong bör du inte använda när du har svamp,tror inte det är bra alls. Tabletten hjälper trots att du har mens.Jag tog pevaryl och jag blödde mycket men svampen gick bort iallafall.
    nä har oxå hört det...men hatar bindor...använder det när jag är hemma men om jag inte är hemma vill jag gärna ha tampong..kan väl inte göra så mycke om jag har tampong några timmar per dag?
    tog du pevaryl salva?
  • Neko

Yep det har jag haft. Har du tagit diflucan så är det bar att stå ut några dagar tills det börjar verka ^^ Känns ändå mycket bättre efter att man tagit en sådan för då vet man att det bara är en tidsfråga tills det är över. Föreslår att du använder bindor, tamponger är inte trevligt när man har svamp ^^ Det finns ju supertunna bindor som knappt känns och trosskydd som inte alls märks ifall du inte blöder så mycket. Även menskopp är nog trevligare än tampong.

Svar på tråden har du haft svamp och mens samtidigt?