• PappaKent

    Min sambo är gravid

    Hej en fråga. Jag är 19 år och min tjej/sambo 25 hon är i andra månaden med tvillingar. JAG ÄR JÄTTE RÄDD ATT HON SKA FÅ MISSFALL. Är det normalt? Sen har hon giftstruma.... hur kommer det att gå.....mvh PappaKent

  • Svar på tråden Min sambo är gravid
  • VanDerToffel

    Är ju lätt för en utomstående att säga men lönar sig inte att vara rädd för saker man inte kan påverka, bara att hoppas på det bästa och följa råd av läkare och sådana som är mer insatta. Missfall före vecka 8-10 eller så är väl ganska vanliga (vi hade också ett), jag tror att du hittar mer diskussion på någon av dom andra kategorierna...

  • heckles

    Försök att inte oroa dig för mycket.. Tänk inte på vad som KAN hända.. Läs inte på om missfall o.s.v - du kommer sluta som ett nervvrak.. Sikta hellre in dig på v-13 när den mest kritiska perioden är över..

    Det kommer säkert gå strålande bra.. M.a.o, tänk positiva tankar, på så vis hjälper du mamman oxå..

  • gabor

    de e lugnt, riskföräldrar brukar sjukvården ha otroligt bra koll på....

    ta det lugnt, andas i påse, läs en bra motortidning.....något att se fram emot i sommar när det är dags att lufta tvillingarna...en cab kanske ???

Svar på tråden Min sambo är gravid