Tessaa skrev 2009-08-19 23:32:00 följande:
Hur får man tillbaka lusten till att ens ha sex då?
Men om du är kåt på din man och han rör vid dig alltid, längtar du inte då. Jag gör det iaf. Och om man tänker på varann och sådant.
Ni får hitta ert sätt som får er att tänka på varann och längta, för kanske om ni gör det så får ni lusten tillbaka.
Och sen ibörjan så får ni kanske tvinga er själva att göra detta. Du får kanske anstränga dig att klappa lite på din man när du går förbi och kämpa med att ha sex istället för att sova.
Men efter du "tvingat" dig själv så bör ju lusten komma tillbaka. Sen om detta funkar på dig det vet jag inte, jag kan bara säga hur det är för mig.
Desto mer jag har, desto mer vill jag! Det är lätt att komma i rutiner i att inte ha sex- av ren lathet och sitta i varsin ände av soffan. Kanske just för att på dagen är barnet mellan er- men på kvällarna är faktiskt inte barnet där och då får ni gå ur mamma/pappa rollerna...
För mig funkar sånt här tusen gånger mer än att åka bort. Om man åker bort är allt så spännande och du kan ha bästa sexet i ditt liv, men så kommer du tillbaka hem och så faller man in i den gamla vardagen igen.
Därför tror jag på att ändra vardagen hemma så att man inte glömmer sin lust och sin längtan för varann.