• Anonym (Försöker)

Ger ägglossningstest utslag även efter äl?

Vi är inne på första försöket och försöker alltså bli gravida. Jag har precis beställt hem ägglossningstest och förstår inte riktigt allt kring dessa. (Jag har surfat runt men ändå inte förstått allt)

Så jag hoppas kunna få svar här!

Jag har ingen regelbunden mens utan det snurrar runt mellan 29 - 31 dagar.

Jag fick min mens den 7:e sist vilket innebär att jag borde ha ägglossning till helgen (ca).

Jag har förstått att man får utslag innan äl och under äl.

Men nu till min fråga!! :)

Ger ägglossningstesten utslag efter att man haft ägglossning också eller slutar de att ge utslag direkt efter äl-dagen? Hur långt efter äl-dagen kan man få utslag på testerna?

• Svar på tråden Ger ägglossningstest utslag även efter äl?
  • Anonym (Försöker)

Så om jag testar imorgon när testerna kommer hem och de ger utslag, kan det betyda att jag redan haft ägglossning? Eller betyder det att den snart är här?

• Anonym (Försöker)

Puffar! :)

• Anonym

Stickorna fortsätter att ge utslag ett tag efter äl. För att fastställa när man har äl så ska man först ha negativa utslag på stickor och sedan plötsligt ett positivt.

• Anonym (Försöker)

Så egentligen borde jag ha börjat testa för några dagar sedan för att vara säker?!.... Typisk!

• Anonym

Japp, sorry. Om ni försöker bli gravida på vanligt sätt så sexa på. Om ni verkligen behöver veta äl så får ni nog tyvärr invänta nästa månad

• Anonym (Försöker)
    Anonym skrev 2009-08-20 12:45:10 följande:
    Japp, sorry. Om ni försöker bli gravida på vanligt sätt så sexa på. Om ni verkligen behöver veta äl så får ni nog tyvärr invänta nästa månad
    Tack! Då vet jag :)
  • Trollmamma till 4

Man får LHstegring innan ägget släpper.. Så om du tex får stegring dag 13 och 14 och negativt dag 15 så kan dag 15 vara då ägget släpper..

• Anonym (Försöker)

Så man bör sexa även nån dag efter man fått negativt?

Trollmamma till 4 skrev 2009-08-20 13:31:27 följande:
    Man får LHstegring innan ägget släpper.. Så om du tex får stegring dag 13 och 14 och negativt dag 15 så kan dag 15 vara då ägget släpper..
  • Trollmamma till 4

Anonym (Försöker) skrev 2009-08-20 13:50:46 följande:

Så man bör sexa även nån dag efter man fått negativt?
    Japp
  • Anonym (Försöker)

Där ser man! Alltid lär man sig nåt nytt! Men det räcker med två dagar efter att jag fått negativt? (får erkänna att jag börjar bli trött på att sexa efter schema!) haha

Trollmamma till 4 skrev 2009-08-20 14:54:46 följande:
    Anonym (Försöker) skrev 2009-08-20 13:50:46 följande: Japp
  • Trollmamma till 4

Anonym (Försöker) skrev 2009-08-20 15:11:56 följande:

Där ser man! Alltid lär man sig nåt nytt! Men det räcker med två dagar efter att jag fått negativt? (får erkänna att jag börjar bli trött på att sexa efter schema!) haha
    Samma dag du får negativt räcker..

PS: För att Ältest ska räknas som negativt så räcker det att teststrecket bara är en aning svagare.
  • Anonym (Försöker)

Okej, det har jag inte uppfattat tidigare. Va bra att du berättade! Tack!

• Anonym

Får man ställa en fråga här? Blir det alltid ett starkt streck direkt när det är äl på gång eller kan det bli lite starkare en dag innan man får godkänt utslag? Om ni förstår hur jag menar.

Jag har testat och fick förut inget streck alls, alltså ingen äl men idag fick jag ett svagt streck, innebär det att det kanske är på g imorgon då?

• Anonym (Försöker)
    Anonym skrev 2009-08-21 16:00:34 följande:
    Får man ställa en fråga här? Blir det alltid ett starkt streck direkt när det är äl på gång eller kan det bli lite starkare en dag innan man får godkänt utslag? Om ni förstår hur jag menar. Jag har testat och fick förut inget streck alls, alltså ingen äl men idag fick jag ett svagt streck, innebär det att det kanske är på g imorgon då?
    det verkar ju som så!

Själv fick jag två starka streck på stickan idag :)

Då blir det trevligt idag och imorgon!
  • Anonym (inlägg 13)

Anonym (Försöker) skrev 2009-08-21 16:57:30 följande:

det verkar ju som så! Själv fick jag två starka streck på stickan idag :) Då blir det trevligt idag och imorgon!
    Håller tummarna för det, lockade in maken i sovrummet, ifall att :). Får testa imorgon igen och fortsätta jobba i sovrummet :).

Håller tummarna för att ni lyckas nu!
  • Trollmamma till 4
    Anonym skrev 2009-08-21 16:00:34 följande:
    Får man ställa en fråga här? Blir det alltid ett starkt streck direkt när det är äl på gång eller kan det bli lite starkare en dag innan man får godkänt utslag? Om ni förstår hur jag menar.Jag har testat och fick förut inget streck alls, alltså ingen äl men idag fick jag ett svagt streck, innebär det att det kanske är på g imorgon då?
    Behöver inte betyda att det är Äl på gång.. Vissa får svaga streck hela cykeln förutom när det är LHstegring men det skadar ju inte att ha sex iaf spermierna överlever ju ett tag
Svar på tråden Ger ägglossningstest utslag även efter äl?