• Jossebell

Är IKEAs tyger snygga?

Jag måste ha taskig smak, eller finns det fler som jag?

Ikeas tyger med trykta mönster är oftast i min smak väldigt gräsliga. De känns som hastverk och det faktum att de sedan trycker upp flera hundra mil i dessa tryck gör mig förtvivlad.
    Bara för att de håller dem billiga behöver väll inte tryket vara så... så... IKEA-blaffigt.
    För 10 år sedan fanns en större bredd för tycke och smak men nu är det bara för dem som gillar detta färgstarka stortrycket.

Undantag finns till viss del och de enfärgade är ju så klart helt ok.

• Svar på tråden Är IKEAs tyger snygga?
  • Kristin24

är väl kanske lite olika från olika städers Ikea också...men håller med om att det finns väldigt lite valmöjligheter och smaker.

Gå till en lokal tygbutik så hittar du annat.

• Jossebell

absolut, jag är stammis hos Ohlssons tyger. (sedan finns två till här i stan) Men ibland vill man köpa måååånga meter och då är det ju trevliga priser IKEA kan erbjuda.

• tatinica

om man tar i ordentligt...mycket av ikea tyget... då är det underbart!

• vackrastarflow

håller med, Ikeas tyger är rätt tråkiga. Det finns några fina, men de är få.

• Jossebell

För något år sedan hade de ett tyg med i min smak gräsliga bananer på. Men så tänkte jag så här. Om jag köper 30 meter och syr en översvulstig gardinuppsättning och överdimensionerade kuddar med ryss i samma tyg så kanske det blir kitshigt... Gjorde det dock inte för jag gillar verkligen inte gula bananer trykt på tyg....

• tatinica

jossebell...hahahahahaha-......kanske fel val???
    jag minns de gula bananerna

• Jossebell

nu vill jag dementera mitt tidigare uttalande. Nu har de fått in jättefina tyger. Har köpte massor av metrar av bland annat Charlotte, det som ser ut som manga..

• jj81
    Jossebell skrev 2009-08-20 12:46:04 följande:
    Jag måste ha taskig smak, eller finns det fler som jag?Ikeas tyger med trykta mönster är oftast i min smak väldigt gräsliga. De känns som hastverk och det faktum att de sedan trycker upp flera hundra mil i dessa tryck gör mig förtvivlad.Bara för att de håller dem billiga behöver väll inte tryket vara så... så... IKEA-blaffigt.För 10 år sedan fanns en större bredd för tycke och smak men nu är det bara för dem som gillar detta färgstarka stortrycket.Undantag finns till viss del och de enfärgade är ju så klart helt ok.
    Jag tycker de har många snygga tyger. Håller dock med dig om det gräsliga banantyget
  • Rigmor Mortis

Smaken är som baken, jag tycker Charlotta-tyget är horribelt men gillar en hel del av deras andra

Svar på tråden Är IKEAs tyger snygga?