• sixten101

ont i magen efter ultraljud?

Ngn mer än jag som fått ont i magen efter ett ultraljud?
    är i vecka tolv och dom skulle göra ett kubtest dvs mäta nackspalten på bebisen...hon tröck så hårt med dopplern(eller vad det heter)så nu två dagar efter är jag öm precis i det området...när jag känner på magen känns lite som hm ytlig träningsvärk...bara jag eller fler???? bör jag oroa mig?

Min Tony Dominic MITT allt!
  • Svar på tråden ont i magen efter ultraljud?
  • Ellih73

Hej!

Jag var också öm några dagar efter mitt KUB test, men det släppte sen :) De får ju ibland trycka rätt så hårt för att komma åt å få bra bilder. Läkaren t o m buffade med UL på min mage så att fostret skulle flytta sig, kändes inte bra, men hon sa att det inte var någon fara, å än är det fullt liv i magen, är i vecka 23 :)

• carola1977

Ja och det är inte farligt. Tyckte att bm tryckte jättehårt varje gång hon skulle känna hur bebisen låg i magen, men jag fick en fullt frisk liten tjej ändå .

• sixten101

ok...lite orolig blir man ju..men sant hon sade ju att hon fick pressa rätt hårt för att få fina bilder osv..
    och även att det inte skulle vara ngn fara men jag var inte beredd på detta ömmande efteråt...men nu vet jag det tack för svaren:)

Min Tony Dominic MITT allt!
Svar på tråden ont i magen efter ultraljud?